ورود زغال‌سنگ ایران به بازار‌های جهانی

عصر معدن- سعید صمدی با اعلام این خبر، به پیشنهاد آلمان برای خرید زغال‌سنگ ایران اشاره کرد و گفت: مذاکراتی در این‌باره صورت گرفته است. وی افزود: خریداران این محصول به دنبال قرارداد‌های بلندمدت هستند، اما در ایران با توجه به تغییرات لحظه‌ای که در قانون رخ می‌دهد، امکان عقد قرارداد بلندمدت وجود ندارد.;

ورود زغال‌سنگ ایران به بازار‌های جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران ادامه داد: بر همین اساس ورود زغال‌سنگ ایران به بازار‌های جهانی با پیچیدگی زیادی همراه خواهد بود و باید شرکت‌ها برای صادرات زغال‌سنگ این پیچیدگی‌ها را پشت سر بگذارند. 

     وی گفت: در صورت امکان صادرات با توجه به اختلاف قیمت میان بازار داخل و خارج، شرایط بهتر می‌شود، اما فراهم بودن زیرساخت برای صادرات در ایران امری مهم است.

     صمدی با بیان اینکه در بحث زیرساخت پررنگ‌ترین موضوع بازاریابی است، افزود: خریداران این محصول به دنبال قرارداد‌های بلندمدت هستند، اما در ایران با توجه به تغییرات لحظه‌ای که در قانون رخ می‌دهد، امکان عقد قرارداد بلندمدت وجود ندارد.  

    وی گفت: تحریم از آن دست مخاطراتی است که مانعی برای صادرات این محصول ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است با عقد قرارداد بلندمدت و ممنوع شدن صادرات شرکت‌ها متحمل زیان شوند.  

    دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران با اشاره به مثبت بودن آینده این محصول و دلایل آن، افزود: این وضعیت ابتدا به اختلاف قیمت داخلی و بازار جهانی این محصول و دوم بحث آزاد شدن صادرات زغال‌سنگ برمی‌گردد، اما اگر این اتفاقات رخ ندهد، شرایط چندان مطلوب نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر