در سه ماهه سوم اول سال آینده؛

بازار روی از کسری ۱۰۰ هزار تنی رنج می برد

عصر معدن- تحلیل های بانک سیتی نشان می دهد که بازار جهانی روی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با کسری عرضه ۱۰۰ هزار تنی مواجه خواهد شد و احتمال دارد که این مقدار به دو برابر تا پایان شش ماهه اول برسد.;

بازار روی از کسری ۱۰۰ هزار تنی رنج می برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از معدن24، با توجه به احتمال بسته شدن واحدهای ذوب در اروپا، این بانک عقیده دارد که این منطقه با کاهش تولید 660 هزار تنی سالانه روبرو خواهد شد که حدود 165 هزار تن آن مربوط به سه ماهه اول سال می باشد. همچنین با توجه به افت تولید 300 هزار تنی سالانه در دیگر نقاط و به تناسب آن در شش ماهه اول سال، بازار جهانی فلز روی با کسری تقریبی 260 هزار تنی مواجه خواهد شد.

    گفتنی است شش ماهه دوم سال 2021 برای این فلز به عنوان برهه کسری تولید روی برجسته بوده و موجب شده تا قیمت های پریمیوم به بالاترین سطح تاریخی خود برسد که مهم ترین دلیل آن کاهش تولید غول های گلنکور و نیراستار بوده است.

    در این راستا شرکت نیراستار اعلام کرده که از هفته اول ماه ژانویه 2022 عملیات تولیدی را در واحد خود به دلیل آنچه تعمیر و نگه داری تجهیزات گفته می شود، متوقف خواهد کرد که البته مرتبط با هزینه های بالای انرژی هم می باشد.

    لازم به ذکر است که قیمت انرژی در ماه های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته که قیمت بالای گاز طبیعی و اختلال عرضه در برابر تقاضای بالا از عوامل مهم آن بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر