نگاهی به واردات محصولات فولادی طی ۱۰ ماهه امسال

عصر معدن- آمار میزان واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نشان می‌دهد که هر چه میزان صادرات تولیدات داخلی بیشتر می‌شود، واردات به کشور به حداقل نزدیک‌تر می‌شود؛ گزارش ارائه شده از میزان واردات اقلام فولادی به کشور طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد که واردات این کالا کاهش هفت تا ۲۸ درصدی داشته است؛ ضمن اینکه همچنان میزان واردات شمش فولاد برابر ۱۰ ماهه سال گذشته و واردات آهن اسفنجی صفر است.;

نگاهی به واردات محصولات فولادی طی ۱۰ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا، قرار گرفت، از ابتدای سال جاری تا دی ماه در مجموع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات  مقاطع طویل فولادی هفت درصد، مقاطع تخت 28 درصد و واردات محصولات فولادی 26 درصد کاهش داشته است. کشور همچنان از واردت آهن اسفنجی بی‌نیاز است و میزان واردات شمش فولاد تغییری نکرده است.

    بیشترین میزان واردات فولادی طی 9 ماهه امسال مختص محصولات فولادی معادل 592 هزار تن بوده است که البته نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته که معادل 800 هزار تن بوده، 26 درصد کاهش را تجربه کرده است.

    پس از آن میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در 10 ماهه امسال معادل 523 هزار تن ثبت شده که از میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد کمتر است. در مجموع 10 ماهه نخست سال گذشته 726 هزار تن مقاطع تخت فولادی وارد کشور شد.

    از ابتدای امسال تا پایان دی ماه مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده نسبت به همین مدت در سال گذشته هفت درصد کمتر شده و از 74 هزار تن به 69 هزار تن رسیده است.

    طبق آمار، واردات شمش فولادی (فولاد میانی شامل اسلب، بیلت و بوم) در مدت مذکور سال جاری 5000 تن شمش بوده که برابر میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته است. 

    همانطور که اشاره شد، کشور از واردات آهن اسفنجی بی‌نیاز است و همچنان واردات این محصول معدنی صفر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر