ورود بندرگاه خمیر به مدار واردات و صادرات مواد معدنی کشور

عصر معدن- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلودهی نخستین شناور در بندرگاه خمیر برای بارگیری یک محموله سنگ گچ خبرداد.;

ورود بندرگاه خمیر به مدار واردات و صادرات مواد معدنی کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از دنیای معدن، حسین عباس نژاد گفت: این شناور بارج یدکش با ظرفیت دو هزار تن پس از انجام عملیات دریایی و رعایت همه الزامات ایمنی در این بندرگاه پهلو دهی شد.

    وی افزود: پس از انجام فرآیند اسنادی و بارگیری کالا، مقرر شده این شناور در سفر نخست خود 1800 تن سنگ گچ را از مبدا این بندر به مقصد یکی از کشور‌های همسایه حاشیه خلیج فارس حمل کند.

    عباس نژاد گفت: پیشتر نیز برای اطمینان از ایمن بودن مسیر دسترسی دریایی به بندرگاه بندرخمیر و افزایش دقت در انتخاب موقعیت استقرار علائم کمک ناوبری، عملیات سایداسکن سونار بستر دریا انجام شده بود.

    وی انجام هیدرو گرافی کانال مجاور بندرگاه و احصاء اطلاعات هیدروگرافی مسیر‌های جنوب غربی از خمیر تا منتهی الیه جنوب غربی جزیره قشم و مسیر شرقی از خمیر تا بندر پل را از دیگر اقدامات برای تامین ایمنی دریانوردی در این بندرگاه عنوان کرد.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به تحقق خواست مردم مبنی بر الحاق رمپ فلزی به منظور ایجاد بستر مناسب برای پهلودهی شناور‌ها با کاربری‌های دیگر نیز اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: عملیات ساخت، به آب اندازی و انتقال این سازه فولادی به پایان رسیده و عملیات نصب این رمپ فلزی در ضلع غربی بندرگاه درحال انجام است.

    بندرگاه خمیر یکی از طرح‌های مهم و راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی قلمداد می‌شود که برای تسهیل تجارت، رونق صادرات و واردات، ارتقا راندمان اقتصادی و نیز رونق بخشی به اشتغال مردم بومی ساخته شده و قرار است بزودی بهره برداری رسمی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر