رشد ۲۰۰ درصدی وصول حقوق دولتی معادن چهارمحال‌وبختیاری

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نقش معادن در بخش تولید گفت: وصول حقوق دولتی معادن استان ۲۰۰ درصد رشد داشته است.;

رشد ۲۰۰ درصدی وصول حقوق دولتی معادن چهارمحال‌وبختیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، مهرداد قاسمی با اشاره به استخراج شش میلیون و 300هزار تن مواد معدنی جدید در چهارمحال وبختیاری افزود: این میزان نسبت به سال قبل، 18درصد افزایش نشان می‌دهد.

    وی میزان سرمایه‌گذاری اکتشاف معادن چهارمحال‌وبختیاری در سال گذشته را چهار میلیارد و 900 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به سال قبل که 2 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است، 122.72 درصد افزایش دارد.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال‌وبختیاری توضیح داد: در سال گذشته 43 میلیارد و 200 میلیون ریال سرمایه‌‎گذاری جدید در بخش معادن این استان انجام شد.

    وی با اشاره به مطالعات انجام‌شده روی پهنه‌های اکتشافی در مارکده سامان، شیل‌های بیتومین کوهرنگ، بردشاه بن در هزار و 765 هکتار در سال‌های 1393 تا 1399، افزود: اکنون پهنه اکتشافی این استان در سطحی برابر هزار و 109 هکتار در حال انجام است.

    قاسمی بیان کرد: طرح اکتشاف تفصیلی 2 گنبد نمکی در شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان، بررسی‌های ژئوشیمیایی و زمین‌شناسی اقتصادی در پهنه ولکانیسم و دگرگونی چهارگوش در شهرستان بن و اکتشاف نیمه‌تفصیلی و امکان‌سنجی کاربردی فلدسپات‌های شهرستان سامان در سال‌های 1397 تا 1399 در سطح 671 هکتار انجام‌شده است.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال‌وبختیاری گفت: مهم‌ترین مواد معدنی در حال استخراج از معادن استان سنگ تزئینی، خاک نسوز، سنگ گچ، سیلیس، سنگ لاشه، مواد اولیه سیمان و سنگ‌آهک است.

    وی اضافه کرد: مواد معدنی استخراج‌شده علاوه بر صنعت ساختمانی در صنایع فولاد، ذوب‌آهن، آلومینیم، صنایع نسوز و ساینده‌ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجرهای شاموتی کاربرد ویژه‌ای دارند و

    اکنون 141معدن فعال در این استان وجود دارد که مهم‌ترین تولیدات آن‌ها شامل سنگ‌های تزیینی، سنگ‌های لاشه و خاک نسوز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر