الماس های فانتزی به بازار می آیند

عصر معدن- شرکت آل روسای روسیه چشم انداز گلگونی از الماس‌های رنگارنگ برای آینده خود دارد.;

الماس های فانتزی به بازار می آیند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴:۰۰

    آل روسا روسیه  بزرگترین تولیدکننده الماس، در نظر دارد تا درآمد حاصل از فروش سنگ‌های کمیابی که تقاضا برای آن همیشگی است را افزایش دهد. گرچه گفته می شود که فعالیت در این حوزه بسیار سخت است.
    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» تنها یک الماس در میان 10هزار الماس خشن در طبیعت دارای رنگ فانتزی است. این درحالی است که سنگ هایی که می توانند آبی، صورتی یا سبز باشند، یک کلاس دارایی خاص هستند و با توجه به علاقه مصرف کننده به چیزی غیرمعمول و عجیب و غریب به شمار می آیند.

    در واقع این نوع از الماس ها کمتر تحت تاثیر سایر عوامل موثر بر عرضه و تقاضا در بازار اصلی الماس قرار دارند.
    بازار جهانی برای الماس‌های رنگی صیقل یافته اکنون تحت سلطه ریو تینتو و انگلو امریکن و دی بریس قرار دارد.

    با این حال آلروسا نیز قاصد دارد با حمایت دولت وارد رقابت با این شرکتها شود. اوگنی آگورایف، رئیس بخش فروش آلروسا، به رویترز گفت: "ما امیدواریم که آلروسا تبدیل به یکی از رهبران جهانی در فروش الماس رنگی جلادار شود.
    اکنون آلروسا و دی بیرس در حدود نیمی از الماس های خشن جهان از همه نوع، سفید یا رنگی تولید می کنند. اما با توجه به گذشته شوروی پیشین، سیستم بازاریابی آلروسا  اکنون به گونه ای است که می‌تواند تصویر پیچیده‌تری برای رقبایش داشته باشد.

    تا به امروز، تجارت الماس صیقل یافته الماس و سنگ‌های رنگی نسبتا کم بوده و تنها 2 درصد از درآمد4.6 میلیارد دلاری خود را در سال 2017 به خود اختصاص داده‌است.
    آگورایف گفت: آلروسا از سال 2018  به دسته‌بندی الماس خود به 19 دسته شروع  کرده است.
    ماینینگ نوشت: درحالی که سود ناخالص در صنعت برق جهانی کم‌تر از تجارت سخت الماس است، Alrosa مطمئن است  می‌تواند بیشتر از فروش و سنگ‌های قیمتی واکس خورده درآمد کسب کند.
    پل Zimnisky ، تحلیل گر الماس، گفت: " بازار فانتزی الماس نسبتا کوچک است و عرضه آن محدود است و تقاضا در درجه اول متعلق به یک گروه نسبتا کوچک از خریداران ثروتمنداست که نسبت به قیمت کم‌ترحساس هستند .
    قیمت الماس به رنگ، اندازه و کیفیت برش بستگی دارد. در سال 2017، یک الماس بزرگ با عیار طلای 59.6، " ستاره صورتی " به رکورد 71.2 میلیون دلار در هنگ‌کنگ فروخته شد.

    پاول Vinikhin، رئیس بخش الریکای آللواس، گفت: "الماس جلا باید گران تر باشد، زیرا محصول نهایی آماده است که تقاضا وجود دارد و ما تمام خطرات تولید را در خودمان گرفتار کرده ایم."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر