فرمان پوتین برای ممنوعیت صادرات مواد خام

عصر معدن- ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به تحریمهای آمریکا و کشورهای دیگر، فرمانی را امضا کرد که صادرات بعضی از کالاها و مواد خام را ممنوع می کند.;

فرمان پوتین برای ممنوعیت صادرات مواد خام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بخش از این تدابیر اقتصادی ویژه که تا پایان امسال اجرایی می شوند، شامل ممنوعیت یا محدودیت صادرات به خارج روسیه است. فهرست محصولات، کالاها و مواد خام قرار است از سوی دولت روسیه اعلام شود. هدف از این فرمان تضمین امنیت فدراسیون روسیه اعلام شده است.

    آمریکا روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه را به تلافی حمله مسکو به اوکراین اعلام کرد. سایر خریداران نفت روسیه به تحریم خودخواسته تن داده و توانایی روسیه برای صادرات فرآورده های نفتی را محدود کرده اند.

    هنگامی که آمریکا ممنوعیت واردات انرژی روسیه را اعلام کرد، جو بایدن گفت: این اقدام با حمایت کار اروپا انجام شده و اروپا در موقعیت خوبی برای تحمل چنین ممنوعیتی نیست. اگر روسیه تصمیم بگیرد نفت خام و گاز را به فهرست کالاهایی که صادرات آنها ممنوع یا محدود است، اضافه کند، اروپا ممکن است با سطح جدیدی از بحران انرژی روبرو شود.

    دولت روسیه دو روز فرصت دارد فهرست کشورهایی که هدف محدودیتهای جدید قرار می گیرند و کالاهایی که صادرات آنها باید محدود یا ممنوع شود را کامل کند.

    الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پیشتر تهدید کرده بود صادرات گاز طبیعی روسیه از طریق خط لوله نورد استریم 2 به آلمان ممکن است متوقف شود.

    روسیه سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان و صادرکننده بزرگ آلومینیوم، نیکل و پالادیم است.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، قیمت نفت پس از انتشار خبر امضای این فرمان توسط پوتین، با وجود ماهیت مبهمی که داشت شروع به افزایش کرد و نفت در 128 دلار و 40 سنت در هر بشکه معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر