ماموریت جدید مجلس برای جلوگیری خام‌فروشی

عصر معدن- رئیس فراکسیون معدن مجلس گفت: اگر تا یک ماه آینده عوارض «آسیب‌رسان به خام فروشی» از سوی دولت اعمال نشود حتما این موضوع در مجلس به شکل طرح مطرح خواهد شد تا ما بیش از این شاهد صادر کردن مواد خام معدنی نباشیم.;

ماموریت جدید مجلس برای جلوگیری خام‌فروشی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از میزان، داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون معدن در بخش حمایت از کالای ایرانی همچنان بر فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث جلوگیری از خام فروشی تاکید خواهد داشت.

    وی افزود: علی رغم اینکه بیش از یک سال در وزارت «صنعت، معدن و تجارت» و در بخش معاونت معدن بر روی اعمال عوارض آسیب‌رسان به خام فروشی مباحثی مطرح شد، اما متاسفانه در آخرین جلسه شورای اقتصاد در سال گذشته این موضوع با مخالفت روبه رو شد و به نوعی به تعویق افتاد.

    رئیس فراکسیون معدن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رابطه با اعمال «عوارض آسیب‌رسان به خام فروشی» ابتدا مجلس قصد داشت از طریق لایحه بودجه سال 97، پیش بینی‌های لازم را داشته باشد، اما از آنجایی که دولت به مجلس گفت این موضوع را در دستور کار دارد و به زودی در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد متاسفانه در جلسه شورای اقتصاد گفته شد که این موضوع به تعویق بیفتد.

    وی افزود: اگر تا یک ماه آینده عوارض «آسیب‌رسان به خام فروشی» از سوی دولت اعمال نشود حتما این موضوع در مجلس به شکل طرح مطرح خواهد شد تا ما بیش از این شاهد صادر کردن مواد خام معدنی نباشیم.

    اسماعیلی اظهار داشت: اگر این مسئله تا یک ماه آینده برطرف نشود این موضوع حتما در قالب طرحی با عنوان جلوگیری از آسیب‌های خام فروشی در مجلس پیگیری خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر