تحقق رشد ۱۳ درصدی معدن در گروی تامین ماشین آلات معدنی

عصر معدن- مدیرعامل شرکت هپکو، تحقق رشد ۱۳ درصدی برنامه هفتم در حوزه معدن را در گروی تامین نیاز ماشین آلات معدنی دانست.;

تحقق رشد ۱۳ درصدی معدن در گروی تامین ماشین آلات معدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما، قربانی در آستانه چهلمین روز درگذشت رئیس جمهور شهید و همراهنش با اشاره به حمایت‌های آیت الله رئیسی از شرکت هپکو گفت: این شرکت پس از خصوصی سازی غلط، به مرز تعطیلی رسیده بود، اما با حمایت ها‌ی شهید جمهور جانی دوباره گرفت و از بحران‌ها و مشکلات کارگری و نقدینگی، کمبود مواداولیه، بیمه و دارایی خارج شد، البته هنوز تا روز‌های اوجش فاصله دارد.

    وی همچنین در ادامه با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشین آلات معدنی و از سویی واردات ماشین آلات دست دوم به کشور و تضعیف تولید کنندگان داخلی گفت: نه معدن دار از وضعیت موجود راضی است و نه تولیدکننده، نیاز معادن به ماشین آلات یک نیاز ضروری است و ازطرف دیگر حمایت از تولید داخل هم یک ضرورت ملی است و باید این دو موضوع بصورت همگرا و هم افزا مورد توجه قرار گیرند که این بار ِ مسئولیتی رئیس جمهور آینده را بیشتر می‌کند.

    مدیرعامل شرکت هپکو، در ادامه با طرح چهار سوال از رئیس جمهور آینده پرسید: رئیس جمهور جدید برای زنجیره تامین ماشین آلات معدنی برای رسیدن به رشد 13 درصدی برنامه هفتم چه برنامه و ایده‌ای دارد؟

     قربانی افزود: برنامه رئیس جمهور آینده برای اینکه تجربه تلخ خصوصی سازی غلط دوباره برای هپکو و امثال هپکو تکرار نشود چه برنامه‌ای دارد؟

    برنامه عملی برای جلوگیری از واردات ماشین آلات دست دوم و چگونگی تامین ماشین آلات معدنی در کنار حمایت از تولید کننده داخلی، سوالات دیگر مدیر عامل هپکو از رئیس دولت چهاردهم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر