۲۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی نیاز به نوسازی دارند

عصر معدن- عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی و حدود ۴۰ دستگاه هزار ماشین‌آلات راه‌سازی نیاز به نوسازی دارند.;

۲۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی نیاز به نوسازی دارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اصلاح قانون معادن را با هدف توسعه و افزایش اکتشافات معدنی انجام داده است.

    او گفت: در طرح اصلاح قانون معادن به موضوع حقوق دولتی و به شورای معادن و همچنین در این طرح به فعالیت بخش خصوصی پررنگ‌تر پرداخته شده است.

    طاهری گفت: اولویت اول ما در دولت و مجلس بحث اکتشاف است که باید بیش از پیش بر روی آن متمرکز شویم

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اصلاح قانون معادن تمام شده است و سال گذشته قانون معادن بازنگری و به صحن مجلس ارائه شده است.

    او  گفت: صنایع معدنی رو به توسعه است و به طور مثال تولید مس از 250 هزار به یک میلیون تن خواهد رسید و سالیان سال است که ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی، نوسازی انجام نشدند.

    طاهری گفت: در حال حاضر 20 هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی و حدود 40 دستگاه هزار ماشین‌آلات راه‌سازی نیاز به نوسازی دارند که امید است با راه‌اندازی کارخانه تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی گام‌های مؤثری در تأمین دستگاه‌ها و در نتیجه افزایش تولید و بهره‌وری برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر