مدیرعامل فولاد هرمزگان در حاشیه هفتمین کنفرانس حرفه ای گرایی در روابط عمومی مطرح کرد:

خام فروشی پسندیده نیست

عصر معدن- مدیرعامل فولاد هرمزگان که مدال زرین روابط عمومی در حوزه مسئولیت اجتماعی در هفتمین کنفرانس حرفه ای گرایی در روابط عمومی را از آن خود کرد درخصوص این موضوع در حاشیه کنفرانس به خبرنگاران گفت: شرکت فولاد هرمزگان در حوزه‌های مختلفی همچون حوزه عمران و ساخت و تجهیز مدارس منطقه مشارکت می کند.;

خام فروشی پسندیده نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، فرزاد ارزانی  با بیان این مطلب در ادامه افزود: پرداخت کمک‌های مالی به بیمارستان کودکان و ساخت و تجهیز سایر اماکن عام المنفعه در سال‌های گذشته نیز از دیگر مواردی است شرکت فولاد هرمزگان در آن نقش داشته است. همچنین با کمیته امداد در تعامل هستیم و در حوزه روابط عمومی نیز با روابط عمومی سازمان ها همکاری داریم و کمک به نهادهای مختلف در استان نیز در برنامه های شرکت فولاد هرمزگان تعریف شده است.

    وی گفت: کمک‌های مالی به سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، حمایت از نخبگان جامعه و پشتیبانی مالی از همایش‌های علمی و تحقیقاتی از دیگر اقدامات فولاد هرمزگان بوده و می توان گفت که رقمی بالغ بر یک میلیارد تومان به منظور کمک به سیل زدگان از سوی فولاد هرمزگان کمک شده است. همچنین از ابتدای امسال نیز حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای مسئولیت های اجتماعی هزینه شده است.

    ارزانی در پاسخ به سوال «عصرمعدن» در خصوص خام فروشی مواد معدنی و اثرات آن بر فعالیت شرکت فولاد هرمزگان تاکید کرد:خام فروشی بحث مضمومی بوده و به هیچ عنوان پسندیده نیست و همه مسئولان و مدیران کشوری نیز آن را مطرح کرده اند. از طرفی اشتغال نیز در شرکت ما وابسته به مواد اولیه است.

    وی  اظهار کرد: ما برخی مواد اولیه را از معادن مختلف کشور به ویژه از استان کرمان دریافت می کنیم. حال اگر نتوانیم مواداولیه را تامین کنیم شرکت فولاد هرمزگان، فولاد مبارکه و بسیاری از تولیدکنندگان دچار مشکل می شوند و این موضوع  مشکلات وسختی های بسیاری برای هزاران خانوار ایجاد می کند.

    ارزانی ادامه داد: فولاد هرمزگان 4 هزار نفر نیروی کار به صورت مستقیم دارد که به اهتمام نیروهای فعال در بالادست و پایین دست این رقم به حدود 60 تا 70 هزار نفر می رسد. حال دیگر شرکت ها را نیز اگر در نظر بگیریم، می‌بینیم که با به وجود آمدن مشکل برای تولیدکنندگان و کارخانه ها معضل اجتماعی بزرگی  آن هم در شرایط ظالمانه تحریم ایجاد می شود. پس ما باید اطمینان حاصل کنیم که هیچ واحدی تولیدی در کشور به دلیل نداشتن مواد اولیه فعالیتش متوفقف نمی شود و سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با همکاری نهادهای ذی ربط همچون گمرک و ... دارد باید این اطمینان را ایجاد کنند که شرکت‌های تولیدی دچار مشکل برای مواد اولیه نمی‌شوند.

    مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: طبیعتا موضوع صادرات نیز در مبحث تحریم بحث مهمی است و مازاد مواد اولیه در کشور نیز باید صادر شود. اکنون ما باید به سمت اکتشافات حرکت کنیم و سرمایه گذاری هایی نیز در این زمینه انجام شده و ایمیدرو هم در آن فعال بوده و توانسته به نتایج خوبی برسد و پهنه های شناسایی شوند. بنابراین باید این روند تسریع شود که اگر قرار بر انجام صادرات نیز وجود داشت با کمبود مواد اولیه روبرو نشویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر