معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت:

رشد ۱۰۰ درصدی تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی

عصر معدن- معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ درصد رشد یافت.;

رشد ۱۰۰ درصدی تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، سید محمد موسوی روز پنجشنبه در چهارمین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس افزود: در مدت یاد شده، در حوزه تراکتور 37 درصد رشد تولید ثبت شد و در بخش‌های تجهیزات پزشکی و ماشین‌آلات تولیدی نیز شاهد رشد بودیم.

    موسوی به صنعت سلامت در کشور پرداخت و با یادآوری اینکه پیش از انقلاب اسلامی پزشکان هندی کادر درمان ایران را تشکیل می دادند، افزود: این وضعیت اکنون تغییر کرده است همچنان که زمانی انگلیسی‌ها می‌گفتند ایرانی‌ها نمی توانند حتی به تجهیزات نفت و گاز هم دست بزنند اما امروز شاهدیم در عسلویه 70 درصد از 120 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی انجام شده است.

    معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه به دنبال توسعه تولیداتی هستیم که مانع خروج ارز از کشور می‌شوند، توضیح داد: اکنون 19 تجهیز پرکاربرد با ارزبری بالا در دستور کار قرار دارد و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صمت و وزارت بهداشت و درمان منعقد می‌شود، میزان حمایت و تامین منابع هر دستگاه مشخص شده است.

    بر اساس این گزارش، چهارمین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت حوزه سلامت روز پنج شنبه 26 بهمن 1402 در سالن همایش های پارک فناوری پردیس با حضور وزرای بهداشت و صنعت و معاون علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

    در این رویداد توافق نامه همکاری سه جانبه در جهت حمایت از صادرات محصولات دانش بنیان عرصه سلامت بین وزارتخانه های بهداشت ( هیات امنای صرفه جویی ارزی)، وزارت صمت و ستاد اقتصاد سلامت معاونت علمی ریاست جمهوری به امضا رسید.

    در این مراسم همچنین از محصولات جدید دارویی و مواد موثره در درمان سرطان و نیز برخی تجهیزات پزشکی تولید شرکت های دانش بنیان رونمایی شد.

    در پایان از شرکت های دانش بنیان برتر در حوزه سلامت تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر