معاون صنایع و ماشین آلات وزارت صمت خبر داد:

رشد ۱۰۴ درصدی کشور در تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی

عصر معدن- معاون صنایع و ماشین آلات وزارت صمت گفت: صنعت کشور در مسیر توسعه قرار گرفته و در تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی با رشد ۱۰۴ درصدی همراه هستیم.;

رشد ۱۰۴ درصدی کشور در تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، سید محمد موسوی روز پنجشنبه 18 آبان 1402 در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، ضمن محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی نسبت به مظلومان فلسطین اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 3600 شرکت صنعتی در کشور فعالیت دارند که 200 مورد آن شرکت دانش بنیان است. همچنین بیش از 45 هزار صنف در کشور فعال هستند.

    وی تصریح کرد: 45 سال است که بازار ایران تحریم شده اما ایران اسلامی به برکت نیروهای انسانی توانمند به جایگاهی رسیده که از بازار سه میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی، سهم یک و نیم میلیارد دلاری دارد.‌

    معاون صنایع و ماشین‌آلات وزارت صمت خاطرنشان کرد: صنعتگران ایرانی در واقع سربازان جهاد اقتصادی هستند که نه تنها نیاز داخل کشور را در حوزه‌های تخصصی تأمین می‌کنند، بلکه در بخش صادرات هم حضور جدی و فعال دارند.

    وی با بیان اینکه، امروز جنگ فقط در فلسطین نیست، افزود: ما در کشور نیز روزانه به مقابله با تحریم‌ها می رویم و جهاد اقتصادی می‌کنیم.

    موسوی خاطرنشان کرد: صنعت کشور در مسیر توسعه قرار گرفته و در تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی با رشد 104 درصدی همراه هستیم. در طول هشت سال فعالیت دولت قبل، میانگین رشد کشور 2/5 درصد بوده است در حالیکه در سال نخست استقرار دولت سیزدهم این آمار به 4/5 درصد رسید و در بهار امسال نیز به 6 درصد رشد دست یافته است.

    وی ادامه داد: سال گذشته 53 میلیارد دلار صادرات محصولات صنعتی در کشور داشتیم که بیانگر پویایی این بخش است. در بخش تولید تراکتور نیز با رشد 40 درصدی مواجه هستیم و بیش از پنج هزار تراکتور اضافه تولید کرده‌ایم.

    معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هم اکنون از تولید 25 هزار دستگاه تراکتور در سال به 31 هزار و 500 دستگاه تراکتور رسیده‌ایم، در حالی که نیاز کشور سالانه 25 هزار دستگاه است. برنامه امسال، تولید 40 هزار دستگاه تراکتور است که صادرات آن نیز در اولویت قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: عمده مسائل ما در حوزه گمرک، بانک و رفع تعهدات ارزی است که حل مسائل مربوط به این کار نیازمند تقسیم کار ملی است. هم اکنون روابط با کشورهای همسایه افزایش یافته و بهترین فرصت برای ایجاد کریدور اقتصادی برای صنعتگران است.

    به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات عزیزاله افضلی قدردانی و محسن رستمی به عنوان سرپرست جدید سازمان صمت قزوین معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر