حضور صنایع در منطقه ویژه خلیج فارس، فرصتی برای توسعه

عصر معدن- نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور صنایع در منطقه ویژه خلیج فارس، فرصتی برای توسعه است.;

حضور صنایع در منطقه ویژه خلیج فارس، فرصتی برای توسعه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حسین هاشمی تختی‌نژاد عنوان کرد: عملکرد منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در توسعه استان هرمزگان و به‌ویژه شهر بندرعباس قابل توجه به ‌نظر می‌رسد.

    حسین هاشمی افزود: احداث چند واحد فولادی در این منطقه از یک سو آن را به قطب صنعت استان هرمزگان و حتی کشور تبدیل کرده است. از سوی دیگر نیز علاوه بر رونق تولید و درآمدزایی، نقش بی‌بدیلی در اشتغالزایی ایفا می‌کند. درصدی از محصولات این واحدها صادر می‌شوند و باید اذعان کرد که ارزآوری قابل توجهی به‌همراه خواهد داشت.

    وی وجود اسکله تخصصی در این منطقه را از امتیازات بزرگ آن دانست و افزود: امید است توسعه هرچه بیشتر و سریع‌تر این اسکله اجرایی شود و به جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران منجر شود. همچنین انتظار می‌رود که از زیرساخت ایجاد شده در این منطقه حداکثر استفاده شود. احداث صنایع پایین‌دستی زنجیره فولاد و صنایع وابسته به آن در این منطقه، ضرورتی است که توسعه هرچه بیشتر منطقه را به‌دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر