مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس:

هدفگذاری ما شناسایی موانع و مشکلات سد راه سرمایه‌گذاران است

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس با توجه به رسالت خود و مسئولیت تفویض شده از طریق ایمیدرو و وزارت صمت، باید شرایط را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کند که یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذار نیز رشد بهره‌وری است. همچنین این منطقه وظیفه دارد اسکله را برای انجام صادرات و واردات به نحو احسن مهیا سازد.;

هدفگذاری ما شناسایی موانع و مشکلات سد راه سرمایه‌گذاران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه خلیج فارس، حسن خلج طهرانی در حاشیه این مراسم  پس از کسب جایزه حرکت به سمت بهره‌وری در ششمین همایش جایزه بهره‌وری معدن و صنایع معدنی، در خصوص لزوم افزایش بهره‌وری اظهار داشت: برای اینکه شرایط سرمایه‌گذاری مطلوب شود و به سمت تعالی حرکت کنیم، باید بهره‌وری را افزایش دهیم. هنگامی که شرایط داخلی منطقه ویژه را بررسی کردیم، مشخص شد امکاناتی را در اختیار داریم و باید از آن‌ها استفاده بهینه را ببریم. در عین حال امکانات و تجهیزات و مکان‌هایی وجود داشت که پیش از این مغفول مانده بود. در هنگام بررسی مشخص شد که می‌توانیم آیتم‌های یاد شده را به چرخه فعالیت اضافه کنیم تا از این طریق رشد بهره‌وری حاصل شود.

    وی افزود: طی 3سال اخیر در موضوع بهره‌وری به‌طور خاص وارد شدیم و یکی از مواردی که هدفگذاری کردیم، شناسایی موانع و مشکلات از راه سرمایه‌گذاران موجود و سرمایه‌گذاران جدید بود. سپس با انجام اقدامات قانونی نسبت به رفع این موانع اقدام کردیم که خوشبختانه این امر را می‌توان از رضایت سرمایه‌گذاران موجود در منطقه ویژه مشاهده کرد. این موضوع نشان می‌دهد که مسیر درستی برای افزایش رضایتمندی سرمایه‌گذاران و بهره‌وری انتخاب شده است.

     
    خلج طهرانی با اشاره به دیگر اقدامات منطقه ویژه در خصوص رشد بهره‌وری، گفت: اقدام دیگر در خصوص تخلیه و بارگیری و به‌طور کلی لجستیک در منطقه ویژه بود که در این مقوله توانستیم به‌خوبی ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم. همچنین در مقوله آموزش و تعالی نیروی انسانی به‌عنوان اولویت نخست وارد شدیم. در عین حال تجهیزات موجود نیاز به نوآوری داشتند؛ در نتیجه بهینه‌سازی‌ها نیز انجام شدند. بدین ترتیب توسط نیروهای انسانی موجود و گرفتن مهندسین مشاور، اقدامات برای افزایش راندمان پتانسیل موجود در منطقه ویژه که به‌دلیل مشکلات و محدودیت‌ها نمی‌توانستیم از آن‌ها به‌صورت بهینه استفاده کنیم، شروع شدند.
     
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان اینکه با سازمان‌هایی مانند راه‌ آهن و مشتریانی که می‌توانستند به ما کمک کنند، تعامل برقرار شد و چرخه منطقه ویژه، راه آهن و مشتریان به یکدیگر نزدیک‌تر شد، تصریح کرد: این اقدام نیز به افزایش راندمان منتهی گشت و آن را می‌توان در افزایش تخلیه واگن مشاهده کرد. به‌طوریکه از تخلیه 200 واگن در روز، به 380 تخلیه در روز رسیدیم. این یعنی از امکانات موجود بیش از 90 درصد بهره‌وری حاصل شد.
    خلج طهرانی در پایان در خصوص اقدامات آتی خاطر نشان کرد: اکنون منطقه ویژه به سمت جلو گام برداشته است و قصد دارد امکانات و پتانسیل‌های خود را بیش از گذشته توسعه دهد. به‌طوری که از توانایی‌های بخش خصوصی که آماده سرمایه‌گذاری است نیز در این زمینه استفاده شود. حضور بخش خصوصی نیز با توجه به رویکردهای آن می‌تواند راندمان و بهره‌وری کلی را نیز به مراتب افزایش دهد.
    گفتنی است همایش فوق  در تاریخ بیست و هفتم خرداد ماه سال 98 در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل بزرگ ارم تهران با حضور ربیس هیات عامل ایمیدرو، نمایندگان مجلس، روسای تشکل ها و مدیران شرکت های معدنی و صنایع معدنی برگزار ، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس موفق به کسب جایزه پیشروان بهره وری 4 ستاره این دوره شد.
    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر