طی سال گذشته صورت گرفت :

تخلیه ۹۲ هزار واگن مواد فله معدنی در منطقه ویژه خلیج فارس

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از ارتقا زیرساخت های حمل و نقل ریلی این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۹۲هزار واگن در این منطقه تخلیه شد.;

تخلیه ۹۲ هزار واگن مواد فله معدنی در منطقه ویژه خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، «حسن خلج طهرانی» در تشریح این خبر بیان داشت: با تعامل سازنده‌ی شکل گرفته بین اداره کل راه آهن هرمزگان.شرکتهای مستقر در  منطقه ویژه‌ی خلیج فارس، شاهد کاهش هزینه‌های حمل و نقل و به تبع آن اقتصادی تر شدن محصولات تولیدی بوده ایم.
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس درباره عملکرد این بخش اظهار داشت: سال 1396 ، تعداد 77 هزار 807 واگن در منطقه تخلیه شد که این آمار در سال گذشته به 92 هزار و 338 واگن ارتقا پیدا کرد.
    وی با اشاره به ثبت متوسط تخلیه 320 واگن در روز در منطقه ویژه خلیج فارس، تصریح کرد: وزن هر واگن قریب به 55 تن است که عملیات تخلیه‌ی این واگن‌ها توسط همکاران مستقر در منطقه و همچنین کارکنان راه آهن صورت می‌پذیرد.

    تخلیه و بارگیری 5.2 میلیون تن محصول صادراتی
    خلج طهرانی در بخش دیگری از سخنانش درباره میزان تخلیه و بارگیری محصولات صادراتی از تنها  اسکله  مکانیزه کشور نیز گفت: در سال گذشته شاهد تخلیه و بارگیری 5.2 میلیون تن محصول بودیم که 3.2 میلیون تن شامل محصولات معدنی و 1.9 میلیون تن هم شامل محصولات فراورده های نفتی بود.
    وی تاکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد و طی دو سال گذشته شاهد افزایش تعداد واگن‌ها بوده ایم.
    وی با بیان اینکه حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است، گفت:  کارکنان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، تلاش شبانه‌روزی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌ تا به سهم خود در راستای ایجاد رونق اقتصادی با تمام توان به نقش آفرینی بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر