خلج طهرانی مطرح کرد:

تولید ۶.۴ میلیون تن محصول در منطقه ویژه خلیج فارس

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از تولید بیش از ۶.۴ میلیون تن محصول در سال گذشته خبر داد.;

تولید ۶.۴ میلیون تن محصول در منطقه ویژه خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، «حسن خلج طهرانی» در تشریح این خبر گفت: در سال گذشته بیش از 6.4 میلیون تن محصولات تولیدی منطقه ویژه خلیج فارس که بیشترین آن به فولاد تعلق  دارد وبا ورود به بازار ایران و منطقه سهم بسزایی در به حرکت درآمدن صنعت کشور ایفا کرد.

    وی درباره اسلب و آهن اسفنجی تولید شده در منطقه، بیان داشت: نزدیک به 3.2 میلیون تن آهن اسفنجی و 1.4 میلیون تن اسلب در کارخانه های فولاد هرمزگان و فولاد کاوه تولید شده است و شاهد تولید بیش از یک میلیون تن بیلت نیز در کارخانه فولاد کاوه جنوب و فولاد جنوب بوده‌ایم.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اضافه کرد: شمش آلومینوم تولیدی بیش از 130 هزار تن و شمش روی تولیدی شرکت های هرمزآل و آلومینیوم المهدی نیز 9 هزار و 170 تن بوده است.

    خلج طهرانی صبا فولاد را تنها تولیدکننده‌ی بریکت گرم ایران خواند و افزود: در سال گذشته 504 هزار و 249 تن بریکت گرم در این کارخانه تولید شده است.

    وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات و زحمات کارکنان خدوم و ساعی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، خواستار هم‌افزایی در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه اقتصادی شد و گفت: تلاش شبانه‌روزی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌ایم و برای سربلندی ایران و ایرانی تمام توان خود را به کار خواهیم بست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر