اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزایش قدرت رقابت هستند

عصر معدن- سعید خادمی پور، مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در یادداشتی نوشت:;

اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزایش قدرت رقابت هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱:۰۰

    در دنیای امروز آگاهی از اخبار و اطلاعات یکی از اصول مهم افزایش قدرت رقابت محسوب می‌شوند. کشورهای دارای قدرت اقتصادی بالا معمولا رسانه‌های بسیاری در اختیار دارند و از این طریق می‌توانند اهداف خود را تامین کنند. هر چه قدرت رسانه‌ها در کشورها بیشتر باشند، جریان اطلاعات آزادانه‌تر خواهد بود و افکار عمومی نیز نسبت به مسائل و چالش‌های جامعه آگاه‌تر خواهند شد.

    رسانه‌ها اعم از مکتوب، دیداری، شنیداری و تارنماها و اخیر کانال‌ها و صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی بخش عمده‌ای از نیازهای جامعه را به دانستن اخبار و اطلاعات گوناگون برطرف می‌کنند. نام «رسانه» نیز به این دلیل برای آن‌ها انتخاب شده که بتوانند اخبار را به گوش مخاطبان برسانند. در این میان هر رسانه‌ای که بتواند عادلانه و به دور از جنجال‌ها و حواشی تنها فعالیت‌های حرفه‌ای خود را دنبال کند، می‌تواند در انتقال پیام‌ها و اخبار موفق‌تر باشد. هر چند که کار کردن رسانه‌ها با شرایط یاد شده در فضای کنونی کشور و حتی دنیا دشوارتر شده است.

    شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها به‌دلیل مسئولیت‌هایی که برعهده دارند و مشکلات گوناگونی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، باید افکار عمومی را از روند کار خود آگاه سازند. چرا که همواره مردم مطالباتی از شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌ویژه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی خواهند داشت. در این میان نقش حیاتی روابط عمومی بسیار پررنگ می‌شود؛ چرا که بار اصلی ارتباط با رسانه‌ها و تنویر افکار عمومی بر عهده روابط عمومی قرار دارد. هر اندازه که این بخش فعال‌تر و ارتباط با رسانه‌ها قوی‌تر باشد، به‌طور حتم نقاط تاریک فعالیت سازمان‌ها و شرکت‌ها در ذهن جامعه روشن می‌شود و محل ابهامی برای افکار عمومی باقی نمی‌ماند. یک روابط عمومی حرفه‌ای با شناسایی رسانه‌های قدرتمند، بی‌طرف و به دور از حاشیه می‌تواند نقطه نظرات هیات مدیره و معاونان را در خصوص مسائل گوناگون سازمان و شرکت به گوش همه برساند. در واقع روابط عمومی بیرون و درون سازمان را با یکدیگر پیوند می‌دهد. هر اندازه که این پیوند محکم‌تر و مستحکم‌تر باشد، سازمان بهره آن را به‌ویژه نزد افکار عمومی خواهد برد. در غیر این صورت، افکار عمومی نسبت به آن سازمان جبهه  خواهند گرفت. به‌ویژه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دیگر نمی‌توان حقایق را کتمان کرد و در صورت پنهان شدن حقایق سازمان، دیر یا زود این حقایق افشا خواهند شد.
    منبع: روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر