حسن خلج طهرانی مطرح کرد:

صادرات ۷۱۰ میلیون دلاری منطقه ویژه خلیج فارس

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از صادرات ۷۱۰ میلیون دلاری این منطقه عظیم اقتصادی در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.;

صادرات ۷۱۰ میلیون دلاری منطقه ویژه خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی  فلزی خلیج فارس،«حسن خلج طهرانی»  گفت: مناطق ویژه‌ی اقتصادی با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز نقش چشمگیری در رونق اقتصادی و توسعه‌ مناطق بر عهده دارند و به هر میزان که این مناطق موفق تر عمل کنند، شاخص های اقتصادی نیز بهبود خواهند یافت.

    تولید سه میلیون تن محصول
    وی در تشریح تولیدات این منطقه اقتصادی اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 3.1 میلیون تن محصولات تولیدی منطقه ویژه خلیج فارس با ورود به بازارهای ایران و منطقه سهم بسزایی در به حرکت درآمدن صنعت کشور ایفا کرده اند.
    وی در پاسخ به میزان اسلب و آهن اسفنجی تولید شده در این منطقه عظیم اقتصادی، بیان داشت: نزدیک به 720 هزار تن اسلب و 820 هزار تن آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان تولید شده است و در این برهه زمانی شاهد تولید 720 هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد کاوه جنوب بوده‌ایم.
    شمش، بریکت گرم و بیلت
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اضافه کرد: شمش آلومینوم تولیدی بیش از 31 هزار تن و شمش روی تولیدی نیز بیش از 3 هزار تن بوده است.
    خلج طهرانی صبا فولاد را تنها تولیدکننده‌ی بریکت گرم ایران خواند و افزود: در 6 ماهه ابتدای امسال 235 هزار تن بریکت گرم در این کارخانه تولید شده است.
    وی به آمار بیلت تولیدی در این منطقه نیز اشاره کرد و افرود: فولاد کاوه جنوب 595 هزار تن و فولاد جنوب 9 هزار تن بیلت در این برهه زمانی تولید داشته اند.
    توجه به صادرات برای ایجاد رونق اقتصادی
    خلج طهرانی توجه به چشم اندازهای صادراتی را سبب ایجاد ارزش افزوده ی بیشتر برای کشور دانست و گفت: بیش از از یک میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات معدنی و فلزی از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در شش ماهه نخست امسال صادر شده است.
    وی ارزش دلاری این صادرات را قریب به 710 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: رول مبارکه با 276 میلیون دلار و اسلب فولاد هرمزگان با 177 میلیون دلار بیشترین ارزش صادراتی را برای منطقه به ارمغان آورده اند.
    وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات و زحمات کارکنان خدوم و ساعی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، خواستار هم‌افزایی در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه اقتصادی شد و گفت: تلاش شبانه‌روزی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌ایم و برای سربلندی ایران و ایرانی تمام توان خود را به کار خواهیم بست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر