دانش ساخت آجرهای نسوز کوره بلند در کشور بومی سازی شد

عصر معدن- جلسه تعاملی ذوب آهن اصفهان و شرکت نسوز ایران به منظور رفع موانع و افزایش همکاری بیشتر با حضور ایرج رخصتی مشاور عالی مدیرعامل در امور اجرایی و عضو هیات مدیره شرکت نسوز ایران ، مهندس مهرداد توالائیان معاون حوزه بهره برداری ، مهندس محمد جعفر صالحی معاون خرید ، اعضای کمیسیون معاملات و تعدادی از مدیران شرکت ذوب آهن و مهندس سعید لقمانی مدیرعامل و معاونین و مدیران شرکت نسوز ایران ۲ دی ماه در شرکت نسوز ایران برگزار شد .;

دانش ساخت آجرهای نسوز کوره بلند در کشور بومی سازی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ایرج رخصتی مشاور عالی مدیرعامل در امور اجرایی و عضو هیات مدیره شرکت نسوز ایران با اشاره به اینکه شرکت نسوز ایران و ذوب آهن با مشارکت هم توانستند به دانش ساخت آجرهای نسوز دیواره کوره بلند دست یابند ، گفت : در این جلسه راهکارهای تعامل هر چه بهتر بین ذوب آهن اصفهان قطب اصلی تولید فولاد کشور و شرکت نسوز ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های نسوز بررسی شد تا موانع و مشکلات احتمالی مرتفع گردد و هم افزایی و همکاری های بیشتر بین این دو قطب صنعتی انجام شود .

    وی خاطر نشان ساخت : در شرکت نسوز ایران توانمندی های وجود دارد که در صورت تعامل می توان از این پتانسیل هر چه بیشتر استفاده کرد .

    رخصتی تعاملات بیشتر بین شرکت های زیر مجموعه در هلدینگ شستا را مثبت ارزیابی کرد و گفت : ذوب آهن اصفهان در بخش نسوز نیازهای دارد و شرکت نسوز ایران می تواند آن ها را مرتفع نماید ، با روحیه حاکم بین دو مجموعه از جمله دستور مدیران عالی هلدینگ شستا و دستور صریح مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص استفاده حداکثر از توان شرکت های زیر مجموعه شستا در سال رونق تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت در شرایط بحران و تحریم استفاده از توان و دانش داخلی است .

    مشاور عالی مدیرعامل در امور اجرایی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان با ورود در بحث پژوهش در شاخه نسوز می تواند صنعت فولاد را متحول سازد ،گفت : افتخاری که در کشور نصیب شرکت نسوز ایران ، ذوب آهن اصفهان و کشور گردید ، دانش ساخت آجرهای نسوز دیواره کوره بلند است . وی افزود : تحول جدیدی که با ساخت اجرهای نسوز در شرکت نسوز ایران رخ داد باعث شد قیمت سبد محصولات این شرکت افزایش پیدا کند .

     رخصتی گفت :  با هدایت درست دانش متخصصان داخلی می توان صنعت فولاد را با سرعت بیشتری بومی سازی کرد و شرکت نسوز ایران این قابلیت را دارد که نیازهای تخصصی ذوب آهن را در بخش نسوز پاسخگو باشد .

    مهرداد توالائیان معاون حوزه بهره برداری شرکت گفت : پروژه کنورتور و گرفتن بیشترین ذوب یکی از دغدغه های ذوب آهن اصفهان است و شرکت نسوز ایران در این زمینه اعلام آمادگی نموده است و امید است این همکاری باعث پیشرفت مشترک در صنعت فولاد و هر دو مجموعه گردد.

    محمد جعفرصالحی معاون خرید شرکت با اشاره به اینکه هدف از این جلسه هم افزایی بیشتر و تامین حداکثری نیازهای طرفین است گفت : یکی از پر مصرف ترین اقلام مورد نیاز ذوب آهن اصفهان مواد نسوز است شرکت فراورده های نسوز ایران از شرکت های قدیمی در این زمینه می باشد و این نشست در جهت شناخت بیشتر طرفین و پاسخگویی به این نیاز ها می باشد .

    تاریخچه نسوز در ایران به ذوب آهن اصفهان گره خورده است

    سعید لقمانی مدیرعامل شرکت نسوز ایران با شاره به اینکه تاریخچه نسوز در ایران به ذوب آهن اصفهان گره خورده است گفت : ذوب آهن اصفهان قطب صنعت فولاد کشور است و یکی از حمایت کننده های اصلی شرکت های نسوز در ایران از ابتدا بوده است . وی با اشاره به اینکه مواد اولیه آجرهای نسوز عمدتا از خارج از کشور تهیه می شد که باعث خروج ارز از کشور می گردید ولی هم اکنون با انجام آزمایشات متعدد توانستیم فناوری تولید آجرهای نسوز را بومی سازی کرده و آن را در رنج صنعتی تولید نماییم ، وی افزود : شرکت نسوز ایران با تنوع سیصد محصول در کشور منحصر بفرد است و این شرکت آماده هر نوع همکاری با ذوب آهن اصفهان و ارائه طرح های تحقیقاتی را دارد .

    لقمانی با اشاره به اینکه هر دو شرکت از صنایع قدیمی کشور هستند و سابقه همکاری 45 ساله با یکدیگر دارند گفت : نسوز یکی از اقلام مهم در صنعت فولاد است و تامین به هنگام یک محموله می تواند کارخانه فولاد را از توقف و تحمل هزینه های سنگین نجات دهد.

    وی افزود : این دو مجموعه با داشتن پروژه مشترک تحقیقاتی و توسعه ای می توانند کیفیت و عمر نسوز ها را ارتقا دهند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر