در سال رونق تولید، دولت در واردات ورق‌های فولادی تجدید نظر کند/ فولاد اکسین قابلیت تامین نیاز داخل را دارد

عصر معدن- روز گذشته در شرکت فولاد اکسین خوزستان از ورق API مورد مصرف در محیط های ترش خطوط انتقال نفت و گاز رو نمایی شد.;

در سال رونق تولید، دولت در واردات ورق‌های فولادی تجدید نظر کند/ فولاد اکسین قابلیت تامین نیاز داخل را دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» رونمایی از ورق فولادی API در این مراسم که با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو برگزار شد ، نشان دهنده این موضوع بود که بنا به تاکید مقام‌معظم‌ رهبری بر امر تولید و خودکفایی ، این شرکت گام بزرگی در این راه برداشته است.

    در همین راستا این شرکت تولید 360 هزار تن ورق مورد نیاز یکی از بزرگترین پروژه های خطوط انتقال نفت و گاز یعنی خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه انواع نفت خام سبک ، سنگین و فوق سنگین را متقبل شده است.

    ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین در این مراسم با ذکر این موضوع که   تولید ورق در محیط ترش روزی برای ایران آرزو بود اما این امر با دانش بومی مهندسان و کارشناسان شرکت فولاد اکسین محقق شد گفت: این پروژه 54 ماه به طول می‌انجامد که با همکاری شرکت لوله سازی اهواز و فولاد مبارکه انجام خواهد گرفت.

    وی همچنین با اشاره به اینکه این شرکت از فروردین ماه تا اردیبهشت ماه سال جاری 97 هزار تن ورق با ارزش افزوده بالا تولید کرده‌، افزود: این شرکت در تولید ورق‌های شیرین قابل در صنعت گاز، به یکی از شرکت‌های مطرح خاورمیانه تبدیل شده و به بلوغ رسیده و محصولات آن به کشورهای عمان، قطر، آذربایجان و عراق صادر می‌شود و اکنون نیز بستر مناسب برای توسعه صادرات ایجاد شده است.

    حال با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری بنام سال رونق تولید ملی و گام بزرگ این شرکت در تامین نیاز بازارهای داخل و همچنین صادرات انواع ورق های فولادی به خارج از کشور ،  وقت آن رسیده دولت با حمایت از تولید و نیروی کار ایرانی در کاهش یا حذف واردات ورق های فولادی تجدید نظر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر