در نخستین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم فولاد اتفاق افتاد :

طرح نظام پیشنهادت فولاد خراسان به عنوان طرح برتر انتخاب شد

عصر معدن- در نخستین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم فولاد، طرح نظام پیشنهادات فولاد خراسان در بین طرح های ارائه شده به عنوان طرح برتر انتخاب شد.;

طرح نظام پیشنهادت فولاد خراسان به عنوان طرح برتر انتخاب شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در 26 و 27 آذر ماه در اولین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، مدیران و متخصصین صنعت فولاد کشور در بندر عباس برگزارشد، از طرح نظام پیشنهادات برتر فولاد خراسان در میان دیگر طرح های مطرح شده  قدردانی به عمل آمد.
    در این کنفرانس که به همت فولاد هرمزگان برگزار شد، طرح های برتر در زمینه بومی سازی، نظام پیشنهادات و پژوهش های انجام شده توسط فولاد سازان مطرح شد که موضوع  طرح برتر نظام پیشنهادات فولاد خراسان با عنوان «ساخت تابلو محلی جهت تست اولیه ماشین برش قبل از مونتاژ»  توسط پرویز ساقی، مسئول شیفت نگهداری و تعمیرات برق ریخته گری و 9 نفر از همکاران او در قالب بومی سازی های انجام شده توسط صنعت ریخته گری مطرح شد. همچنین در میان مقالات علمی، مقاله محمد باطانی از واحد ریخته گری فولاد سازی فاز 2 شرکت با عنوان «بهبود رفتار سایشی پوشش قالب های ریخته گری مداوم با اعمال پوشش الکترولس کامپوزیتی Ni-p-wc» نیز توسط علیرضا راستگو، رئیس ریخته گری مداوم برای جمع حاضر بیان شد.
    به گزارش واحد روابط عمومی مجتمع: هدف اول این کنفرانس، شناسایی آخرین فناوری‌ها و دستاوردها در حوزه ریخته‌گری مداوم فولاد است. با توجه به تولید فعلی فولاد کشور (کمی و کیفی) و نیاز به توسعه خطوط فولادسازی و ریخته‌گری مداوم مطابق افق 1404 نیاز است که آخرین فناوری‌های ماشین‌های ریخته‌گری مداوم بررسی و معرفی شود همچنین آخرین دستاوردهای مواد مصرفی و تجهیزات مختلف خطوط ریخته‌گری هم در این کنفرانس موردتوجه قرار گرفت.
    با توجه به این که یکی از اهداف اساسی طبق سند چشم‌انداز 1404 کشور، دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد است و‌ بر مبنای مطالعات طرح جامع کشور، نزدیک به 80 درصد فولاد تولیدی کشور بر اساس افق 1404 توسط کوره‌های قوس الکتریک و القایی تولید می‌شود لذا دستیابی به دانش فنی و فناورانه درخصوص فرآیند ریخته‌گری مداوم، جزء ملزومات اولیه طرح توسعه فولاد ایران است از این رو‌ در این کنفرانس بطور مشروح به آن پرداخته شد.
    از جمله محورهای ارایه شده در این همایش به شرح زیر عنوان شد.
    بومی سازی و نوآوری در تکنولوژی مواد و قطعات ماشین ریخته گری،
    کیفیت و تولید گریدهای ویژه و عملیات آماده سازی محصول،
    شبیه سازی تاندیش قالب و ماشین (متالوژی- انجماد- جریان مذاب- هدایت حرارتی و …) ،
    همچنین بهترین تجارب بهره برداری، نگهداری، تعمیرات و توقفات در ماشین ریخته گری مداوم
    سیستم های خنک کاری و روانکاری در ریخته گری مداوم
    نقش فناوری اطلاعات در استقرار راهکارهای انقلاب صنعتی چهارم در فرآیند ریخته گری
    مدرن سازی وتوسعه پلنت های ریخته گری مداوم
    اتوماسیون و ابزار دقیق و کنترل فرآیند ریخته گری مداوم
    ایمنی و مسائل زیست محیطی فرآیند ریخته گری مداوم
    متالوژی تاندیش، پاتیل و قالب
    نوآوری در تکنولوژی ماشین های ریخته گری 
    در این کنفرانس از کتاب «تولید فولاد تمیز از آهن اسفنجی تا تختال» با حضور مسوولان و دست‌اندرکاران حوزه فولاد رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر