فولاد مبارکه در ترویج فرهنگ و شعائر اسلامی پیشگام است

عصر معدن- اولین اجلاس نماز شرکت فولاد مبارکه با حضور فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان مبارکه، مدیرعامل فولاد مبـــــارکه، حجــــت‌الاسلام راستـــگو، جمعی از ائمۀ جمعه و جماعات شهرستان و مدیران و کارکنان فولاد مبارکه برگزار شد.;

فولاد مبارکه در ترویج فرهنگ و شعائر اسلامی پیشگام است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در بخش نخست این اجلاس شکوهمند، حجت‌الاسلام نبوی، رئیس دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی فولاد مبارکه، ضمن خیر مقدم به میهمانان، پیام حضرت آیت‌الله مظاهری رئیس حوزۀ علمیه اصفهان را قرائت کرد و گفت:همانگونه که در پیام حضرت آیت الله مظاهری آمده است به‌یقین هدف اصلی برگزاری این همایش تبیین و تعمیق معرفت و شناخت درست نماز است؛ ازاین‌رو به هر میزان که در این راه گام برداریم، در اصل به آرمان اصلی که همان انسان‌سازی است نزدیک‌تر شده‌ایم.

    در ادامه این مراسم،حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه طی سخنانی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه به همان نسبت که بزرگ‌ترین فولادساز و بزرگ‌ترین شرکت بازار سرمایه کشور است، در ترویج فرهنگ و شعائر اسلامی هم اهتمام دارد و  پیشگام است.
    وی با اشاره به وجود وضوخانه و نمازخانه‌های متعدد در نواحی شرکت گفت: این‌که نمازگزاران می‌توانند در هر شرایطی و با هر وضعیتی با خدای خود راز و نیاز کنند از ویژگی‌های بارز دین مبین اسلام است.

    وی با اشاره به تأثیر و اهمیت اقامۀ باشکوه نماز در روند تولید و سلامت روحی و روانی کارکنان اظهار داشت: بدون شک در یک مجموعۀ صنعتی بزرگ مانند فولاد مبارکه، وقتی ایمان به خداوند با مؤلفه‌های تخصص و تعهد درآمیخته و نزد کارکنان نهادینه شده باشد، به‌طور قطع نتایج درخشان‌تری به بار خواهد نشست. نیروی انسانی‌ای که به استفادۀ بهینه از وقت و سرمایه شرکت بی‌اعتنا نیست، بهتر می‌تواند در راستای اهداف سازمان قدم بردارد.
    در ادامه، حجت‌الاسلام راستگو، یکی دیگر سخنرانان این مراسم، با بیان آیات، احادیث و روایاتی بر اهمیت اقامۀ نماز و به جای آوردن این فریضۀ واجب در اول وقت تأکید کرد.

    وی با تأکید بر این‌که نماز انسان را از فحشا و منکر بازمی‌دارد، تصریح کرد: نماز از فروع دین است، اما از اصول دین چیزی کم ندارد؛ ازاین‌رو در تاریخ احداث مساجد صدر اسلام نیز می‌بینیم که بسیاری از مساجد مانند مساجد فتح، قبا، ذوقبلتین و... به مناسب اتفاقات بزرگی که افتاده، بنا شده‌اند.
    حجت‌الاسلام راستگو گفت: همان‌گونه که خروجی فولاد مبارکه تولید ورق‌های متنوع و کیفی است که می‌تواند در صنایع مختلف به کار گرفته شود، اگر نماز خوانده‌شده هم نمازگزار را از منکر، فساد و فحشا دور نگه ندارد، مشخص است که آن نماز با تمرکز و توجه قلبی قرائت نشده؛ بنابراین خروجی مناسبی هم نخواهد داشت.

    وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: وقتی نماز با خلوص نیت و اندیشۀ الهی باشد و ایمان و خودآگاهی بر روح و جان انسان‌ها و بر همۀ امور حاکم باشد، قطعا نتایج ارزشمندی به دست خواهد آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر