رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران

در شرایط نامساعد اقتصادی هم می‌توان موفق بود

عصر معدن- رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است که مشکلات همیشه وجود داشته اند، اما با درست مدیریت کردن مجموعه‌ها در همین شرایط می‌توان تولید و ایجاد اشتغال کرد.;

در شرایط نامساعد اقتصادی هم می‌توان موفق بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، در سال 96 با اقداماتی که در حوزه معدن و صنایع معدنی صورت گرفت، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام به اهمیت آن پی بردند و بخش معدن به عنوان یکی از محوری‌ترین حوزه‌های توسعه از سوی دولت معرفی شد.
    بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران درباره وضعیت این صنعت در سال 96 گفت: مشکلات نظام بانکی، عدم تامین منابع مالی، سنگین بودن مالیات‌ها، هزینه حمل‌ونقل بالا، رقابت سخت و عدم وجود مزیت رقابتی همگی دست‌به‌دست یکدیگر دادند تا کمر بخش  معادن را به زمین زنند؛ اما بسیاری از فعالان اقتصادی در زمینه معدن و صنایع معدنی با همین شرایط سخت و نامساعد توانسته‌اند با درست مدیریت کردن سیستم‌های خود موفق عمل کنند.
    او معتقد است مشکلات همیشه وجود داشته اند، اما با درست مدیریت کردن مجموعه‌ها در همین شرایط می‌توان تولید و ایجاد اشتغال کرد.
    شکوری با اشاره به پیش‌بینی رشد 8 درصدی در برنامه ششم توسعه بیان کرد: متوسط رشد اقتصادی بعد از انقلاب 2 تا 3 درصد بیشتر نبوده است. تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی نیازمند اقدامات جدی است که اگر انجام نشود، چه‌بسا با سیر نزولی آن مواجه باشیم.
    رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی معتقد است با وجود رشد 4 درصدی در سال 96، اما رکود همچنان گریبان گیر برخی بخش‌ها مانند مسکن است. شکوری توضیح می‌دهد: مسکن بخش پیشرویی است که صنایع قبل و بعد خودش را فعال می‌کند. اگر این بخش در سال 97 رونق یابد، بسیاری از بخش‌های اقتصادی مانند فولاد و سنگ‌آهن و سرامیک و... نیز به تبع آن رونق خواهند گرفت.
    او از دولت و مجلس درخواست کرد در خدمت فعالان اقتصادی باشند و به آن‌ها کمک کنند تا در سال جدید اتفاقات خوبی رقم خورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر