افزایش ۱۰ مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه

عصر معدن- با تکمیل و راه اندازی سیستم خنک کاری هوای ورودی توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه در تابستان سال جاری بیش از ۸۰۰ مگاوات ساعت به تولید انرژی الکتریکی این واحد در ساعات پرباری شبکه افزوده شد.;

افزایش ۱۰ مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» رییس نیروگاه فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر افزود: در تابستان سال 1398 و در شرایط پیک بار برق شبکه سراسری بیش از 1000 مگاوات از مصرف شبکه با استفاده از سیستم های خنک سازی هوای ورودی به توربین های گازی تامین شد. در شرکت فولاد مبارکه نیز با راه اندازی سیستم مذکور و بهره برداری از آن 10 مگاوات به توان توربین گازی افزوده شد که حاصل آن افزایش بیش از 800 مگاوات ساعتی در انرژی الکتریکی تولیدی در تابستان 98 بود.

    محمد نصیری تصریح کرد: این سیستم ها با توجه به هزینه سرمایه گذاری نسبتاً کم می توانند حدود 10 درصد افزایش تولید در توربین ها ایجاد نمایند و نقش مؤثری در تأمین برق در فصول گرم سال داشته باشند.
    در تشریح عملکرد این توربین ها کارشناس و مسئول این پروژه افزود: توربین های گازی مانند سایر موتورهای احتراقی با مکش، فشرده سازی، احتراق و انبساط سیال داغ انرژی حرارتی تولید شده را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. سپس انرژی مکانیکی با استفاده از یک ژنراتور که به شفت توربین کوپل شده است به انرژی الکتریکی تبدیل و به شبکه سراسری برق تزریق می شود.

    حمید قاسمی خاطرنشان کرد: در نیروگاه گازی فولاد مبارکه سیستم مدیا پیش بینی شده بود ولی به دلیل عدم نیاز در آن زمان تکمیل نشد و ناقص مانده بود. با انجام یک پروژه TQ با همکاری دفتر فنی تعمیرات و تعمیرات واحد و کارکنان بهره بردار، سیستم مذکور نوسازی و اشکالات آن برطرف شد.
    وی افزود: عمده کارهای انجام شده در این پروژه مشتمل بر طراحی، تامین و نصب سیستم انتقال آب و نوسازی مدیاها و انجام اورهال اساسی و رفع اشکالات و نیز تهیه دستورالعمل بهره برداری بود که توسط کارکنان واحد انجام شد.      
    وی در پایان از همکاری کارکنان تعمیرات و بهره برداری نیروگاه، واحد تولید آب های صنعتی و دفتر فنی تعمیرات و مدیریت های ناحیه انرژی سیالات و خرید و تعمیرات مرکزی قدردانی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر