کرباسیان در نشست مدیران ایمیدرو اعلام شد

بودجه ۹۷ شرایط هزینه در "مسئولیت اجتماعی" را هموار کرد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: شرکت ها از امسال می توانند انجام مسوولیت های اجتماعی را به صورت ردیف بودجه انجام دهند.;

بودجه ۹۷ شرایط هزینه در "مسئولیت اجتماعی" را هموار کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که امروز در گردهمایی مدیران در مشهد سخن می گفت، تصریح کرد: این خبر خوشی برای انجام تعهدات در زمینه مسوولیت اجتماعی است به این دلیل که در قانون بودجه 97 ردیفی برای آن در نظر گرفته شده و شرایط آن هموار شده است.
    وی یادآور شد: همزمان با اجرای طرح ها باید بتوان به امکانات و امور منطقه نیز توجه داشت که اکنون این شرایط فراهم شده است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو درباره پروژه های سال جاری گفت: تا پایان امسال طرح های نیمه تمام این بخش را به اتمام خواهیم رساند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: فولاد سفید دشت و فازهای نخست بندر پارسیان، آلومینیوم جنوب، کنسانتره روی مهدی آباد و آلومینیوم جاجرم از جمله پروژه هایی است که تا پایان سال جاری راه اندازی می شوند. وی ادامه داد: آغاز اجرای فاز دو طلای زرشوران و گشایش اعتبار معدن جدید در پروده طبس نیز از برنامه های امسال است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین توجه به معادن کوچک را از اولویت های اساسی ایمیدرو در سال 97 اعلام کرد.

    کرباسیان افزود: سنگان یکی از مناطقی است که دارای طرح های متعددی بود اما تا پایان سال جاری پروژه های در دست اجرای آن راه اندازی می شوند.

    ثمرات 800 میلیاردی ورود بخش خصوصی

    وی به حضور بخش خصوصی اشاره و خاطر نشان کرد: ورود شرکت سرمایه گذاری پارسیان به طرح های سنگان سبب شد پروژه های نیمه تمام با سرعتی قابل توجه به انجام برسد.

    به گفته کرباسیان، با همکاری شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان،‌ 800 میلیارد تومان نقدینگی وارد طرح های معدنی و صنایع معدنی شد.

    وی افزود: فعال سازی و راه اندازی طرح های فرآوری سنگان خدمات قابل توجهی را نصیب کشور و به ویژه منطقه می کند که توسعه اشتغال و درآمدزایی را به همراه دارد.

    کرباسیان افزایش سطح اشتغال در سنگان را از افتخارات دولت،‌ وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو دانست و گفت: این منطقه به طور حتم روند رو به رشدی خواهد داشت.

    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین از تامین مالی طرح ها در سال قبل ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: به رغم تمامی چالش ها در تامین منابع مالی، سال 96 بخش مالی ایمیدرو توانست مشکلات را پست سرگذارد و بدون دغدغه، منابع لازم را در اختیار پروژه ها قرار دهد.

    جایگاه معدن و صنایع معدنی در راه اندازی طرح ها

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت یادآور شد: سال گذشته بخش قابل توجهی از طرح هایی که با حضور رییس جمهوری و معاون اول راه اندازی شد مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بود و این افتخاری برای ما است. وی ادامه داد: ایمیدرو در راه اندازی طرح های این بخش به طور مستقیم و غیر مستقیم نقش آفرینی کرد به این دلیل که راه اندازی هر کدام از این طرح ها به نفع اقتصاد و اشتغال کشور است.

    کرباسیان ادامه داد: سال قبل هیچ پروژه ای بر روی زمین نماند و حتی طرح بوکسیت گینه به مناقصه رفت و حدود 40 شرکت برای سرمایه گذاری در آن اعلام آمادگی کرده اند. همچنین 10 شرکت از این تعداد معتبر و بزرگ هستند و چنانچه فشارهای برخی کشورها نباشد قرارداد اجرای آن پروژه نهایی می شود.

    کرباسیان ارزش پروژه های در دست اجرای ایمیدرو را 13 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با مدیرتی که از سال های گذشته در این بخش شکل گرفته می توان این طرح ها را به رغم مشکلات موجود به سرانجام رساند.

    وی با ابراز ناخرسندی از محدود شدن سازمان های توسعه ای گفت: به رغم اینکه از بودجه سال 94 سازمان های توسعه ای مجاز به اجرای برنامه های توسعه ای شدند اما بعدها اضافه کردن آیین نامه های مختلف به آن بند قانونی، محدویت هایی برای سازمان های توسعه ای از جمله ایمیدرو پدید آورد.

    فشار بروکراسی

    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین از مدیران خواست تا تدابیر لازم برای سخت شدن فشارهای مالی از سوی امریکا اندیشیده شود تا خدشه ای در اجرای پروژه ها ایجاد نشود. وی در عین حال گفت: پیچیدگی روند بروکراسی در داخل کشور هم همچون تحریم بر توسعه کشور سایه انداخته است.

    وی به برنامه اکتشاف اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های ما دعوت از شرکت های بزرگ برای فعالیت در این بخش است. به گفته وی، برنامه واگذاری 15 محدوده اکتشافی در حال انجام است و تاکنون 10 برنده در آن مناقصات مشخص شده اند.

    کرباسیان همچنین همکاری با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تهیه نقشه های یک صد هزارم زمین شناسی از جمله این همکاری ها است که ادامه دار خواهد بود.

    رییس هیات عامل ایمیدرو از مدیران خواست نسبت به ارایه گزارش ها به مردم دقت و صداقت لازم را داشته باشند و با الگوگیری از امام (ره)، صادقانه و بدون سیاسی کاری با مردم صحبت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر