برگزاری همایش یادگیری از بزرگان حوزه نگهداری و تعمیرات

عصر معدن- همایش یادگیری از بزرگان حوزۀ نگهداری و تعمیرات با برنامه‌ریزی واحد آموزش و توسعۀ منابع انسانی و همکاری دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت و با هدف به اشتراک گذاشتن تجارب، روز چهارشنبه سی‌ام بهمن‌ماه در محل برگزاری همایش‌های واحد آموزش برگزار شد.;

برگزاری همایش یادگیری از بزرگان حوزه نگهداری و تعمیرات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ، در بخش نخست این همایش، عباس اکبری محمدی معاون نیروی انسانی فولاد مبارکه، ضمن قدردانی از زحمات مدیران و بنیان‌گذاران فولاد مبارکه در همۀ بخش‌ها، با برشماری برخی چالش‌های صنعت فولاد کشور گفت: تغییر نسل مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه و استفادۀ حداکثری از تجارب همۀ مدیران و کارکنان بازنشسته برای این شرکت یک ضرورت است.

    وی از مدیران و کارکنان بازنشسته به‌عنوان سرمایه و گنجینه‌هایی ارزشمند یاد و اضافه کرد: بدون شک شرکت به استفاده از تجارب همۀ این عزیزان نیازمند است. باید به خاطر داشته باشیم که فولاد مبارکه برای تمام این عزیزان سرمایه‌گذاری کرده و امروز هریک از آنان به سرمایه‌ای ارزشمند تبدیل شده‌اند و نباید نادیده گرفته شوند.

    با استفاده از تجارب نسل قبل و با اتکا به دانش فنی روز دنیا و همچنین استفاده از ظرفیت نیروی انسانی جوان، باید برای برقراری توازن هرچه بیشتر در زنجیرۀ تولید و تأمین مواد اولیه موردنیاز و همچنین تقویت زیرساخت‌ها اقدامات عاجلی انجام دهیم. دنیا در حال حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدید دیجیتال، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است. این مباحث به‌زودی شرکت را مانند موجی عظیم و فراگیر در بر خواهد گرفت. یکی از تفاوت‌های امروز با گذشته در همین امر است. تغییرات امروزه  تدریجی نیست و باید آمادگی لازم را برای مواجهه با آن داشته باشیم.

    هدف از برگزاری این همایش کم کردن فاصلۀ نسل قدیم و جدید نیروی انسانی شرکت است. باید از تجارب بزرگان استفاده کنیم و تشکل‌های تخصصی و اتاق فکرهایی ترتیب دهیم که خروجی آن‌ها پیش‌بینی صورت‌مسئله‌های شرکت و ارائۀ راه‌حل‌های مناسب برای آن‌ها باشد.

    مختار بخشیان معاون بهره‌برداری
    تمامی بازنشستگان فولاد مبارکه، به‌ویژه همکارانی که در دوران ساخت و ابتدای بهره‌برداری ایفای نقش کرده‌اند، در شکل‌گیری فولاد مبارکه نقش اساسی داشته‌اند.
    فولاد مبارکه به دست این افراد ساخته شده است؛ فرهنگ جاری در این شرکت به دست این عزیزان بنیان نهاده شده و امروز به‌صورت امانت به دست ما رسیده است. ضروری است در فواصل زمانی برنامه‌ریزی‌شده، این بزرگ‌مردان را در چنین همایش‌هایی ملاقات کنیم و بستری فراهم سازیم تا از تجربه و دانش آن‌ها در پروژه‌های مختلف و برای ارتقای فولاد مبارکه استفاده کنیم.

    محمد رجایی مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات
    هدف از برگزاری این همایش، اولا تکریم مدیران اسبق فولاد مبارکه، و ثانیا فراهم کردن بستری برای انتقال تجارب آن‌ها به نسل جدید است. همۀ مدیران و کارکنان پیشین فولاد مبارکه به سهم خود در بهره‌برداری و تولید پایدار این شرکت نقش داشته‌اند. تداوم تولید در فولاد مبارکه نتیجۀ وجود پی‌ریزی استوار و درستی است که مدیران اسبق سنگ بنای آن را گذاشتند. بر این باوریم که هنوز جا دارد از مدیران سابق یاد بگیریم و کسب تجربه کنیم.

    کاظمی مدیر آموزش و توسعۀ منابع انسانی
    با توجه به تحولات سریع در محیط کسب‌وکار فولاد و وجود تحریم‌ها و ازآنجاکه فولاد مبارکه در حال جوان شدن و تغییر نسل است، برای این‌که نسل جدید با مشکلات جدی مواجه نشود، ضروری است تا خبرگان حوزه‌های مختلف به میدان بیایند و تجاربشان را در اختیار نسل جدید قرار دهند.
    بر این اساس، یادگیری از بزرگان فولاد مبارکه در حوزه‌های مختلف و همچنین تجلیل از ایشان را در دستور کار واحد آموزش قرار داده‌ایم، زیرا باید از نظر دانش فنی بین نسل جدید و قدیم ارتباط برقرار شود.
    فولاد مبارکه با برنامۀ احداث نورد گرم 2 در آستانۀ گام دوم دوران ساخت خود است؛ ازاین‌رو چنین برنامه‌هایی می‌تواند حل موانع و چالش‌های احتمالی شرکت را تسهیل کند. همچنان که مدیرعامل شرکت نیز همواره بر این راهبرد و استفادۀ حداکثری از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید داشته‌اند. قدر مسلم این‌که دانش و تجربۀ بازنشستگان، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروی جوان و مستعد شرکت این سه ضلع را کامل خواهد کرد.

    بنکدارپور مدیر اسبق تعمیرات مرکزی
    در این همایش، ضمن تجدید دیدار با همکاران قدیمی خود با پیشرفت‌های فولاد مبارکه نیز آشنا شدیم. از این‌که فولاد مبارکه همچنان در مسیر درست و با توانمندی هرچه بیشتر در حال حرکت است بسیارخوشحالم. برای همۀ همکاران قدیمی و همۀ عزیزانی که هم‌اکنون چرخ این صنعت معظم را به گردش درمی‌آورند آرزوی موفقیت دارم.
    در تمام دنیا از تجارب افراد بهره‌برداری می‌شود، زیرا سرمایۀاصلی یک شرکت نیروی انسانی آن است و تجارب آنان حاصل یک عمر کار است. به‌راحتی می‌توان از تجربۀ این دوستان بهره برد. با سازماندهی چنین برنامه‌هایی می‌توان به موفقیت فولاد مبارکه بیشتر کمک کرد.

    رضا یاران مدیر ارشد اسبق تعمیرات
    برگزاری این همایش از دو منظر قابل‌تأمل است: یکی این‌که بستری فراهم شد تا همکاران سابق گرد هم جمع شوند و از حال هم باخبر گردند. و دیگر اینکه زمینۀ تبادل‌نظر و انتقال تجربه ایجاد شد. در این فرصت خاطرات دوران ساخت و ابتدای بهره‌برداری زنده شد، و علاوه بر این‌که انرژی مضاعفی در میهمانان ایجاد شد، همچنین با موفقیت‌ها و پیشرفت‌های جدید شرکت نیز آشنا شدیم.

    قریشی مدیر اسبق تعمیرگاه مرکزی
    برگزاری این همایش که هدف آن انتقال دانش و یادگیری بود، برای من بسیار لذت‌بخش بود. از این‌که در چنین فضایی قرار گرفتم و فرصتی فراهم شد تا ضمن دیدار با همکارانی که از ابتدای بهره‌برداری در خدمت آن‌ها بودم، گوشه‌ای از تجارب خود را بیان کردم، بسیار خوشحالم. انتقال دانش و تجربۀ نسل قبل می‌تواند در موفقیت هرچه بیشتر شرکت و کاهش هزینه‌ها مؤثر باشد.

    علیرضا ترکی مدیر سابق دفتر فنی تعمیرات
    یادگیری در مسیر پر پیچ و خم اشتباهات رخ می دهد . بنابر این برگزاری این چنین همایش هایی  به یادگیری از تجربیات گذشتگان می انجامد و چراغ راه کارکنان حال حاضر شرکت می باشد.
    بنده معتقدم مدیریت به معنای تصمیم گیری در موقعیت های تقریبا درست یا احتمالا اشتباه است و مدیرانی که از تجربه گذشتگان بهره برداری نمایند تصمیمات صحیح تری می گیرند. به همین منظور باید برای استفاده از تجربیات تجمیع یافته خبرگان بازنشسته ساختار ایجاد کنیم .
    قلب ما هنوز برای فولاد مبارکه می تپد و به این که عضو این خانواده هستیم افتخار می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر