احداث کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم در لرستان کلید خورد

عصر معدن- عملیات اجرایی کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم روز سه شنبه با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی الیگودرز لرستان آغاز شد.;

احداث کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم در لرستان کلید خورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» به نقل از ایرنا، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت الیگودرز گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت چهارهکتار در شهرک صنعتی الیگودرز جانمایی شده که پنج میلیون و 400 هزار یورو و همچنین 170 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای سرمایه گذاری این طرح تامین شده است.
    حاجی علی سرلک با اشاره به اینکه ظرفیت فاز نخست این کارخانه 10 هزار تن در سال است، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن زمین این واحد در نزدیکی معادن و کارخانه های تولید کربنات کلسیم، مواد اولیه مورد نیاز در دسترس است.
    وی بیان کرد: اکنون 2 واحد کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم در یزد و شبستر وجود دارد اما کارخانه الیگودرز با بالاترین فناوری روز دنیا ساخته می شود و ظرفیت تولید ان کاغذهایی با ضخامت 80 تا 500میکرون است.
    سرلک اضافه کرد: دوره بهره برداری این کارخانه 18 ماهه و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم آن به ترتیب 70 و 300 نفر پیش بینی شده است.
    وزیر صمت امروز علاوه بر بازدید از مناطق سیلزده پلدختر و یک واحد صنعتی این شهرستان، در نشست مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد رونق تسهیل شرکت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر