تخریب ناچیز معدنکاری در ایران در مقایسه با دنیا

عصر معدن- رئیس کمیسیون معدن وصنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: آسیب به محیط زیست در معدنکاری ایران در مقایسه با دنیا بسیار ناچیز است.;

تخریب ناچیز معدنکاری در ایران در مقایسه با دنیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهرام شکوری افزود: با احتساب کل پروانه‌ها و گواهی اکتشاف صادر شده، تنها در سه دهم درصد از مساحت کشور معدنکاری در حال انجام است و این یعنی، تخریبی که معادن ایران برای محیط زیست ایجاد کرده یک هزارم درصد است و این آمار در مقایسه با آنچه که در جهان اتفاق می‌افتد، بسیار ناچیز است.

    وی گفت: با اجرای کامل قوانین و بازسازی تخریب‌ها پس از برداشت مواد معدنی، تصورات موجود به معدنکاری و تخریب محیط زیست بدون شک عوض خواهد شد.

    وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند و غنی معدنی در ایران اشاره کرد و افزود: پله اول فعالیت‌های معدن با اکتشاف و اختصاص زمین برای آغاز کار اکتشاف کلید می‌خورد، اما به دلایل مختلف فعالان معدنی اجازه اکتشاف در قسمت‌های محدودی از مساحت کشور را دارند.

    رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران همچنین افزود: اکنون عملا بین 1 تا 4 درصد درخواست‌ها پاسخ مثبت دریافت می‌کنند و مجوز بهره برداری می‌گیرند.

    بهرام شکوری ابراز امید واری کرد: دولت چهاردهم به موضوع معادن و آسیب هایش اهتمام ویژه داشته باشد تا اهداف برنامه هفتم که رسیدن به رشد 13 درصدی و جایگزنی منابع معدنی با نفت است محقق شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر