رییس سازمان نظام مهندسى معدن کشور:

سازمان نظام مهندسى معدن به دنبال هوشمندسازى است

عصر معدن- رییس سازمان نظام مهندسى معدن کشور ٣ محور اصلى این سازمان را در نشست خبرى خود تشریح کرد.;

سازمان نظام مهندسى معدن به دنبال هوشمندسازى است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن»، داریوش اسماعیلى در اولین نشست خبرى خود اظهار کرد: در دوره جدید شوراى مرکزى که سال گذشته انتخابات آن در تیرماه برگزار شد١١ نفر انتخاب شدند و پس از آن  بنده و دکتر حمیدیان انتخاب و به وزیر معرفى شده و در  ١٩ مهر حکم ریاست سازمان و شورا توسط ریاست جمهورى صادر شد.

    وى گفت: اولین مورد شوراى مرکزى آن بود که سازمان باید یک برنامه ٦ ساله را براى خود تدوین و به اجرا بگذارد. در این رابطه یک شرکت براى تدوین این استراتژى انتخاب شد و این برنامه در هیات عمومى ارائه مى شود تا در شورا نیز مصوب شود.
    اسماعیلى تصریح کرد: نگاه اول ما در این برنامه به سه محور اختصاص یافته است ، اولین محور کارى ما موضوع صیانت از معادن یا مواد معدنى، دیگرى بحث هوشمند سازى و سوم تلاش براى جذب سرمایه گذار است.
    وى با اشاره به محور اول بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا مواد معدنى به شکل بهینه محفوظ بماند. مسیرهای انجام این کار حضور مسئولان فنى در طرح ها است، اصلاح یا تدوین نظام نامه ها یا شیوه نامه ها نیز از دیگر مراحل اجرایی است.

    اسماعیلى افزود: به منظور شفاف سازى همه فعالیت هاى بخش معدن کشور به دنبال هوشمندسازى در سازمان هستیم. در نظر داریم در سال ٩٨ صدور پروانه ها، ارجاع پرونده ها و مسئولان فنى هوشمند سازى شود.
    رییس سازمان نظام مهندسى معدن اظهار کرد: امروز ١٨۰۰ میلیارد تومان نقدینگى در کشور سرگردان است که باید جذب بخش هاى تولیدى شود. سرمایه گذارى در بخش معدن مى تواند بخشى از این نقدینگى را جذب کند. در این باره واحدى را در سازمان ایجاد کرده ایم تا بخشى از این سرمایه جذب معدن شود.
    اسماعیلى تصریح کرد: ارتقا سطح سازمان از دیگر اقداماتى است که به دنبال اجرایی کردن آن هستیم. براى رسیدن به جایگاه واقعى باید این موضوع را در بین خودمان تقویت کرده و همچنین در بیرون از مجموعه باید این کار انجام شود. در اقدام دوم جلساتى را در سطح وزرا داشته ایم. به عنوان مثال با وزیر صمت، نفت، امورخارجه، ارتباطات و... جلساتى داشته ایم و تفاهم نامه هایی را منعقد کرده ایم.
    به گفته وى، تفاهم نامه اى را با ایمیدرو، شستا و صندوق حمایت از فعالیت هاى معدنى به امضا رسیده است.
    رییس سازمان نظام مهندسى معدن اضافه کرد: شوراى عالى معادن ماموریت بررسی حقوق دولتى را به سازمان نظام مهندسى واگذار کرده است.
    اسماعیلى بیان کرد: آیین نامه داخلى شوراى مرکزى را اصلاح کرده ایم تا در شورا به نظر کارشناسى کمیسیون ها بپردازیم.
    وى افزود: در بحث شوراى انتظامى نیز قدم هایى برداشته شده است. به دنبال فعالتر شدن این شورا در استان ها هستیم و اگر تخلفى رخ دهد این شورا برخورد خواهد کرد.
    اسماعیلى درباره اظهار نظر سازمان بازرسى کل کشور درباره آنکه کارمندان دولت نمى توانند عضو هیات مدیره باشند، تصریح کرد: این موضوع را پیگیرى کردیم تا بتوانیم کارمندان دولت را در هیات مدیره استان ها داشته باشیم.

    وى اظهار کرد: در سال ٩٧ ، ١٦ هزار و ١٦٤ مورد کار را ارجاع کرده ایم که بیشترین آن در استان زنجان و کمترین آن در استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است. بیشترین طرح ها در کرمان با ١٨ مورد بوده است. بیشترین گواهی کشف در یزد با ٧٣ مورد و کمترین در گیلان با صفر مورد بوده است. همچنین در حوزه طرح ها بیشترین طرح با ١٦١ مورد براى فارس و کمترین با ٥ مورد براى گیلان بوده است.
    اسماعیلى بیان کرد: در ارتباط با مسئولان فنى اکتشاف بیشترین مورد در کرمان با ٢٢٢ مورد و کمترین مربوط به گیلان و البرز  و خوزستان بوده است. همچنین تعداد ٣٣٦٥ طرح های بررسی شده که از این میزان ٢٧٥۰ طرح به تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
    رییس سازمان نظام مهندسى معدن بیان کرد: در بخش مسئولان فنى کانه آرایی ٥٥ مورد انجام که بیشترین آن با ١٦ مورد براى زنجان بودن است. در بخش مسئول ایمنى نیز بیشترین مورد براى استان خراسان رضوى با ١٩ مورد بوده است.

    اسماعیلى بیان کرد: از ٣١١٢ مورد مجوز برداشت، بیشترین مورد با تعداد ١٣٨٧ مربوط به زنجان بوده است.
    به گفته وى، در بخش آموزش در سال گذشته ١٥٥ دوره با حضور ٤٧٣٥ نفر برگزار شد که ١٦ دوره در مازندران با حضور ٥٥٧ نفر انجام شده است.  قرار است در سال ٩٨ در پى قراردادى با ایمیدرو ٦۰۰ دوره آموزشى برگزار شود.

    وى با اشاره به اجلاس سازمان نظام مهندسى معدن بیان کرد: هفدمین اجلاس سازمان نظام مهندسى معدن در روزهاى سه شنبه و چهارشنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و ٤ معاون وزیر صمت برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر