زغال سنگی ها را بیمه نکنید

عصر معدن- شورای شهر پاریس شب گذشته از مدیران عامل بزرگترین شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی جهان خواست تا بیمه کردن پروژه‌های زغال‌سنگ را متوقف کنند.;

زغال سنگی ها را بیمه نکنید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» این درخواست تنها چند هفته قبل از برگزاری نشست سالانه که قرار است در شهر Light که از 30 مه تا 2 ژوئن 2018برگزار شود، اعلام شده و انتظار می‌رود نمایندگان مهم‌ترین شرکت‌های بیمه در این نشست حضور داشته باشند.
    اطلاعات دریافت‌ و توزیع‌شده توسط گروه‌های اکولوژیست نیز مانند زغال‌سنگ unfriend و دوستانزمین، بیان می‌کند این حرکت به طور خاص بیشتر برای شرکت‌های بیمه ای است که تصمیم دارند برای سرمایه گذاری به سوی انرژی‌های تجدید پذیر بروند.همچنین از آنها می‌خواهد تا با حذف حمایت خود از پروژه‌ها و شرکت‌های زغال‌سنگ در اتحادیه اروپا به ویژه لهستان، با آلودگی هوا مبارزه کنند.

    این اقدام همچنین توسط 5 عضو شورای سبز پاریس انجام شده و  نشان می دهد  صنعت زغال سنگ لهستان مسئولیت  6000 مرگ را از 23 هزار مورد در سراسر اروپا به عهده دارد.
    ماینینگ نوشت: حال با وجود اینکه قرار است کشورهای OECD تا سال 2030  استخراج زغال سنگ را کنار بگذارند تا از گرم تر شدن کره زمین به میزان  زیر 2 درجه سانتیگراد جلوگیری کنند اما بازهم  صنعت زغال‌سنگ قصد دارد تا با راه اندازی معادن جدید و تولید 15 گیگاوات برق از این کانی در اروپا بپردازد که البته بخش عمده ای از آن یعنی 9 گیگاوات در لهستان خواهد بود.

    Jerome Gleizes ، مشاور حزب سبز نیز به سایت خبری مالی Novethic گفته است : " بدون سرمایه‌گذاری و بیمه، هیچ پروژه فسیلی نمی‌تواند پدیدار شود. "

    گفته می شود این اولین بار نیست که پایتخت فرانسه، زغال‌سنگ را هدف قرار می‌دهد زیرا تنها سه ماه پیش بود که شهردار آنهیدالگو ، اعلام کرد در نظر دارد از شرکت‌های سوخت فسیلی برای خسارت  آب و هوایی شکایت کند. همچنین در سال 2015 نیز مسئولان این شهر تصمیم گرفتند از سوخت‌های فسیلی و دیگر صنایع کربن بالا استفاده نکنند. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر