پیشنهاد ممنوعیت واردات زغال سنگ روسیه از طرف اروپا

عصر معدن- اروپا در نظر دارد با دور جدید تحریم ها که شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ است، اقتصاد روسیه را بیشتر تضعیف کند. این در حالی است که این منطقه همچنین در حال کار بر روی تحریم هایی است که می تواند نفت روسیه را هدف قرار بدهد.;

پیشنهاد ممنوعیت واردات زغال سنگ روسیه از طرف اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، این اقدامات روز سه‌شنبه توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام شد و به تایید تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا نیاز دارد. این اتحادیه قبلاً چهار دور تحریم را با هدف مجازات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دولت او به دلیل دستور حمله به اوکراین اعمال کرده است. دور پنجم به دنبال افشاگری های اخیر از جنایات در اوکراین برگزار می شود.

    فون در لاین در بیانیه ای گفت: ما واردات زغال سنگ از روسیه را به ارزش 4 میلیارد یورو (4.4 میلیارد دلار) در سال ممنوع خواهیم کرد.

    در صورت تصویب، ممنوعیت زغال سنگ اولین تحریم هماهنگ شده اتحادیه اروپا بر صادرات عظیم انرژی خواهد بود که سالانه صدها میلیارد دلار درآمد برای روسیه ایجاد می کند.

    رهبران اتحادیه اروپا تاکنون نتوانسته اند در مورد هدف قرار دادن انرژی روسیه به دلیل خطراتی که برای اقتصاد منطقه در زمان افزایش قیمت گاز طبیعی و سوخت ایجاد می کند، به توافق برسند. اما به نظر می رسد این هفته وضعیت تغییر کرده است.

    امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت از ممنوعیت کامل واردات نفت و زغال سنگ روسیه حمایت خواهد کرد و آلمان نیز روز سه شنبه اعلام کرد که می تواند از ممنوعیت زغال سنگ حمایت کند.

    بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، روسیه در سال 2020 پس از استرالیا و اندونزی سومین صادرکننده بزرگ زغال سنگ در جهان بود. این کشور همچنین بزرگترین صادرکننده زغال سنگ حرارتی به اتحادیه اروپا، پیش از چین و کره جنوبی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر