عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد؛

تحقق اهداف نهضت ساخت داخل، فرا‌تر از نیازهای امروز صنعت کشور پیشرفت خواهیم کرد

عصر معدن- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تداوم ساخت داخل و حمایت همه بخش‌ها صنعتی گفت:در فاصله بسیار کوتاه به فناوری‌هایی دست خواهیم یافت که فراتر از نیاز امروز صنعت کشور است و حتی می تواند زمینه ساز صادرات نوآوری ها و تولیدات فناورانه ما به سایر کشورها شود.;

تحقق اهداف نهضت ساخت داخل، فرا‌تر از نیازهای امروز صنعت کشور پیشرفت خواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از آنا، معصومه آقاپور با اشاره به تداوم ساخت داخل و حمایت همه بخش‌ها صنعتی گفت:در فاصله بسیار کوتاه به فناوری‌هایی دست خواهیم یافت که فراتر از نیاز امروز صنعت کشور است و حتی می تواند زمینه ساز صادرات نوآوری‌ها و تولیدات فناورانه ما به سایر کشورها شود.

    نماینده شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه و تعمیق ساخت داخل با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشورمان و افزایش تحریم‌ها که به نوعی تولید کشور را نشانه گرفته است، امر بسیار پسندیده و کار ارزشمندی است که باید جدی گرفته شود و خوشبختانه این مهم در دستور کار وزارت صمت قرار دارد و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام گرفته است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اهمیت  حمایت های فرابخشی  از این رویکرد و لزوم استمرار آن تا مرحله ثمردهی، تاکید کرد: شرایط حاضر موقعیتی را فراهم کرده است که باید به سمت شکار فرصت ها و ایده های نوی جوانان و فعالان بخش صنعت در جهت خودکفایی بیشتر و قطع وابستگی کشورمان در بخش های مختلف صنعتی حرکت کنیم.

    آقاپور خاطر نشان کرد: در نحوه اجراء، توسعه و تعمیق ساخت داخل نیازمند برقراری یک ارتباط سازنده میان بخش صنعت و دانشگاه است؛ چرا که ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های بالقوه شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های تخصصی بخش های مختلف صنعتی کشور، در سریعترین زمان ممکن بهترین نتایج لازم را به دست آوریم.

    وی گفت: باید فصل مشترکی از همکاری میان شتاب دهنده ها، میز های نوآوری و صنعت در سطح کشور شکل بگیرد و از این رهگذر به بهترین شکل استعدادها و توانمندی های جوانان این مرز و بوم بارور شود.

    آقاپور با اشاره به اهمیت کاهش وابستگی های صنعتی کشورمان تاکید کرد: باید قفل جعبه سیاه ارتباط میان دانشگاه و صنعت شکسته شود و مطمئناً با ارتباط صحیح این دو بخش می توانیم نتایج خارق العاده ای را هم در بخش علمی و هم در بخش تولید و صنعت کشور رقم زنیم.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برگزاری اولین میز ساخت داخل صنعت پتروشیمی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از برگزاری موفق میزهای ساخت داخل انواع قطعات خودرو طی 2 ماه گذشته، تصریح کرد: این رویکرد باید به صورت مستمر از سوی این وزارتخانه دنبال شود و در همه بخش‌ها ظرفیت های علمی و فناوری کشور با فرصت ها و نیازمندیهای صنعت ارتباط درستی برقرار نمایند تا نتایج آن موجب خودکفایی بیش از پیش کشور در این بخش مهم و حیاتی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر