به دلیل شیوع ویروس کرونا روی می دهد؛

کاهش ۲۲ درصدی تولید زغال سنگ آمریکا در ۲۰۲۰ و تاثیر آن بر تولید و مصرف برق

عصر معدن- شیوع ویروس کرونا در آمریکا منجر به افت ۲۲ درصدی تولید زغال سنگ این کشور طی سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد شد. این امر در عین حال بر تولید و مصرف برق این کشور تاثیر می گذارد.;

کاهش ۲۲ درصدی تولید زغال سنگ آمریکا در ۲۰۲۰ و تاثیر آن بر تولید و مصرف برق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Mining Weekly محدودیت های قرنطینه و در خانه ماندن به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا منجر به کاهش تقاضای برق و تعطیلی موقت معادن زغال سنگ شد که این امر منجر به افت 22 درصدی تولید این ماده معدنی در سال 2020 میلادی خواهد شد.

    سازمان اطلاعات انرژی آمریکا(EIA) در چشم انداز کوتاه مدت انرژی این کشور اعلام کرد: پیش بینی می شود میزان تولید زغال سنگ ایالات متحده آمریکا در سال جاری میلادی به 537 میلیون تن برسدکه نسبت به مجموع تولید سال 2019 میلادی با 153 میلیون تن(22درصد) کاهش مواجه خواهد شد.

    کاهش تولید برق

    همچنین طی مدت یادشده، افت 19 درصدی تقاضا در بخش تولید برق این کشور روی خواهد داد. پیش بینی می شود این امر میزان مصرف زغال سنگ آمریکا را در سال 2020 میلادی با 107 میلیون تن کاهش مواجه کند که حاکی از افت 20 درصدی نسبت به سال 2019 میلادی خواهد بود. پیش بینی می شود که میزان تولید برق آمریکا در سال 2020 میلادی شاهد کاهش 3 درصدی باشد.

    این در حالی است که تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اروپا و رکود اقتصادی ناشی از آن میزان صادرات زغال سنگ آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.


    کاهش صادرات نفت امریکا

    این سازمان پیش بینی می کند آمریکا طی سه ماهه سوم سال 2020 میلادی و نیز اغلب ماه های سال آینده میلادی واردکننده محض نفت خام و محصولات نفتی باشد. بنابراین میزان صادرات نفت خام این کشور در سه ماهه سوم 2020 میلادی به کمترین میزان خود خواهد رسید و میزان صادرات و واردات در سال جاری میلادی تقریبا یکسان خواهد بود. همچنین میانگین واردات نفت آمریکا در سال 2021 میلادی روزانه 1.4 میلیون بشکه پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر