مشکل نقدینگی بخش معدن را حل کنید

عصر معدن- نایب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: ظرفیت نصب شده کارخانه های سرب و روی ایران حدود ۴۵۰هزارتن است و اگر خاک در اختیار این واحدها قرارگیرد آنها به تولید محصول خواهند پرداخت.;

مشکل نقدینگی بخش معدن را حل کنید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    حسن حسینقلی در گفتگو با «عصرمعدن»درباره تامین ماده اولیه برای واحدهای فرآوری سرب و روی گفت:  متاسفانه اکنون مواد اولیه در اختیار این واحدها قرار ندارد و آنها مجبورند که به سمت واردات خاک از ترکیه بروند.

    وی در ادامه درخصوص واردات خاک از ترکیه برای واحدهای روی و اقتصادی بودن این اقدام گفت: خاکی که از ترکیه وارد می‌شود خاک خوبی است، از طرفی  باتوجه به اینکه کرایه حمل و نقل نیز در آنجا گران است اما بازهم این کار اقتصادی است و واحدهای فرآوری با واردات ماده اولیه به نولید محصول می پردازند.
    حسینقلی افزود: البته یکسری مشکلات همچون قیمت گذاری و رقابت نامناسب که بین خریداران در ترکیه به وجود آمده بود باعث شد قیمت بالا برود اما چون بازار این ماده در ترکیه  تابع قیمت جهانی و LME هستند وضعیت در شرایط مطلوب قرار دارد.
    وی ابراز امیدواری کرد که در ایران به اکتشافات در بخش معدن به ویژه سرب و روی توجه بیشتری شود و مشکلات و چالش هایی که از سوی محیط زیست منابع طبیعی و‌.. به وجود می آید کاسته شود.
    نایب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اکنون نقدینگی در بخش معدن کم است که اگر این مشکل حل شود بسیاری از واحدهای فرآوری که معدن سرب و روی دارند اما به دلیل مشکل نقدینگی فعالیتشان را متوقف کرده اند، مجددا فعال می شوند.
    به عقیده حسینقلی، با گفتگو و مطرح کردن مسائل و چالش های موجود در بخش معدن می توان به وحدت نظر رسید و تصمیمات کارساز برای معادن گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر