زغال سنگ استرالیا راهی مقاصد جدید صادراتی شد

عصر معدن- آمار صادرات زغال سنگ از ایالت کوینزلند استرالیا نشان می دهد که اگرچه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و همچنین ممنوعیت چین از واردات زغال سنگ استرالیا آمار صادراتی به نسبت سال ۲۰۱۹ کاهش داشته اما این کشور در آخرین ماه ۲۰۲۰ بالاترین میزان صادراتی را در طول سال ثبت کرده است.;

زغال سنگ استرالیا راهی مقاصد جدید صادراتی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از معدن24، برخلاف عدم وجود بازار چینی ها برای زغال سنگ استرالیا اما سرزمین کانگوروها مقاصد جدید برای محصول خود از جمله ژاپن، کره جنوبی، هند و بازارهای آتلانتیک یافته است. پس از افت آمار صادراتی در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، این استرالیایی ها بودند که با یافتن مشتری های جدید صادرات خود را در ماه دسامبر به سقف 2020 رساندند.

    مجموع صادرات زغال سنگ استرالیا در ماه دسامبر عدد 18 میلیون و 650 هزار تن را نشان می دهد که اگرچه به نسبت سال گذشته کاهش 10 درصدی داشته اما به نسبت ماه پیش از آن (شروع ممنوعیت واردات چین) موفق به ثبت رشد 19 درصدی شده است. این برای سومین بار در سال 2020 بود که استرالیایی ها بیش از 17 میلیون تن صادرات در ماه داشتند.

    اگرچه با آمار فوق استرالیا سال 2020 را به خوشی برای زغال سنگ خود به پایان رساند اما آمار صادرات زغال سنگ این کشور در کل سال معادل 201 میلیون تن بوده که به نسبت سال گذشته که 219 میلیون تنی ثبت شده افت 8 درصدی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر