معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو:

برنده مزایده‌های اکتشاف،‌ تحت پوشش بیمه معدنی قرار می‌گیرد

عصر معدن- طبق اعلام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، براساس تفاهم‌نامه امضا شده با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، هزینه‌ فعالیت‌های شرکتهای تولیدکننده معدنی که برنده مزایده اکتشاف باشند، مشمول بیمه خواهد شد.;

برنده مزایده‌های اکتشاف،‌ تحت پوشش بیمه معدنی قرار می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، حسام مقدم‌ علی معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ، با بیان اینکه امضای تفاهمنامه با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی نمونه‌ای از تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در بخش معدن کشور خواهد بود، اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه، هزینه فعالیت‌های شرکت های تولیدکننده که در مزایده برنده می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت که این امر ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به دنبال خواهد داشت.

    وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در مزایده‌های اکتشاف گفت: طی مزایده‌های اخیر در این بخش بیش از 10 شرکت بخش خصوصی مرتبط و توانمند مشارکت کرده‌اند. حضور شرکت‌های مرتبط در مزایده‌ها می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های تمام شده و در نتیجه رقابت‌پذیری اقتصادی و رونق اقتصادی شود.

    مقدم علی افزود: هدف ما این است که فعالان این عرصه در سرمایه‌گذاری در اولویت قرار گرفته و برای آن‌ها ایجاد محدودیت نکنیم. از آنجا که از مشارکت فعالان بخش خصوصی استقبال خواهیم کرد، تمایل داریم ریسک‌ها را کاهش داده و شرایط مشارکت آن‌ها را تسهیل کنیم.

    معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ضمن تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های اکتشافی، شکاف اطلاعاتی این حوزه را برطرف و بانک اطلاعاتی جامعی ایجاد خواهد کرد، گفت: علاوه بر این ایجاد کنسرسیوم اکتشافی از شرکت‌های بزرگ حوزه معدن که اخیرا صورت گرفت به دلیل اینکه برای تسریع امور با محدودیت مواجه نیست، نویدبخش موفقیت آن خواهد بود و در عین حال از پشتوانه مالی و توان تخصصی برخوردار است.

    وی با بیان اینکه نکته مهم در این حوزه توسعه فعالیت‌های اکتشافی و فعالیت‌های معدنی در کشور است،‌ افزود: هدف ما این است در راستای چشم‌انداز بخش معدن و نقشه راه معدن، فعالیت‌های اکتشافی در فازهای اولیه انجام شود و در نهایت محدوه‌های امیدبخشی که ریسک آنها کاهش یافته و هدفمندتر شده‌اند به عنوان فرصت های سرمایه‌گذاری در اختیار بخش خصوصی قرار گیرند. هدف ما این است که در هر مرحله‌ای که بخش خصوصی توانمند ابراز تمایل برای ادامه فعالیت کند شرایط را از طریق انجام تشریفات قانونی فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر