هدف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سال جدید مشخص شد

حمایت از تولید ملی در حوزه علوم زمین

عصر معدن- در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به‌نام سال “حمایت از کالای ایرانی” از سوی معظم له، رییس و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در جلسه‌ای راهکارهای این سازمان را در جهت حمایت هرچه بیشتر از این مهم اعلام کردند.;

حمایت از تولید ملی در حوزه علوم زمین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در این جلسه پیشنهادهای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در راستای "حمایت از کالای ایرانی" با هدف بازنگری و هدفمند سازی زنجیره ارزش منابع طبیعی با هدف ایجاد ثروت ملی ارائه شد.

    دستیابی به این هدف با باز تعریف زنجیره فرآوری برای هر ماده معدنی با تاکید بر مهندسی ارزش محصول و همچنین تلاش در جهت کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی از طریق رونق بخشی به فعالیت های هدفمند معدنی و صنایع وابسته آن با برقراری ارتباط میان حلقه های مختلف زنجیره تولید مواد معدنی مورد تاکید قرار گرفت. 

    بر این اساس، در نهایت اکتشاف هدفمند مواد معدنی مورد نیاز بخش کشاورزی با هدف بهبود عملکرد خاک و نقش کودهای طبیعی معدنی به منظور افزایش کیفیت و رقابت پذیری محصولات محقق خواهد شد. همچنین مبنا بر این موضوع گذاشته شد تا در موارد فوق از طریق ظرفیتهای مؤثر در اقتصاد ملی مانند شرکتهای دانش بنیان، پارک های علم و فناوری به صورت مشارکت میان دولت و بخش خصوصی_تخصصی انجام شود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر