بررسی بخشی از مناطق سیلابی استان‌های گلستان و خوزستان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای

عصر معدن- تصاویر تهیه شده مربوط به ماهواره لندست۸ و سنجنده OLI مربوط به بخشی از مناطق سیلابی استان‌های گلستان و خوزستان به همت کارشناسان گروه دورسنجی مدیریت ژئومتیکس این سازمان تهیه و منتشر شد.;

بررسی بخشی از مناطق سیلابی استان‌های گلستان و خوزستان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، بر اساس این گزارش، تصاویر ارائه شده مربوط به بخش‌هایی از استان‌های گلستان و خوزستان در دو بازه زمانی قبل (14/12/1397)وبعد(16/01/1398)از وقوع سیلابی است که با توجه به شرایط جوی حاکم بر این دو منطقه مبنای انتخاب تصاویر و تاریخ آنها براساس کمترین میزان پوشش ابر و با کیفیت‌ترین تصاویر در دسترس از نظر جوی در ماه‌های اسفند97 و فروردین 98 بوده است.

    گفتنی است، ترکیب باندی تصاویر 654 در محیط RGB است و در این تصاویر پوشش گیاهی بازتاب سبزرنگ و پهنه‌های آبی بازتاب آبی تیره تاسیاه رنگ دارند.

    شایان ذکر است، ماهواره لندست 8 دارای 11 باند طیفی در محدوده­‌های مرئی، مادون قرمز کوتاه و حرارتی است که باندهای 10و 11متر با قدرت تفکیک مکانی 100متر در محدوده مادون قرمز حرارتی و باندهای 2 تا 7 در محدوده­‌های مادون قرمز مرئی تا کوتاه با قدرت تفکیک مکانی 30 متر قراردارند.

    تصاویر ماهواره لندست 8 تقریبا مشابه تصاویر سنجنده ETM  ماهواره لندست 7 هستند، اما امکان تصویربرداری به روز (بادوره بازگشت16روزه) و باندهای متعددتر امکان پردازش و تفسیردقیق‌تری را فراهم می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر