سازمان زمین‌شناسی مرجع تولید اطلاعات زمین‌شناسی در خاورمیانه است

عصر معدن- رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این سازمان گفت: امسال شصتمین سالگرد تاسیس سازمان است که با بازدید وزیر صمت مقارن شده است.;

سازمان زمین‌شناسی مرجع تولید اطلاعات زمین‌شناسی در خاورمیانه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، علیرضا شهیدی افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به عنوان مرجع و منبع قابل اعتماد در تمامی سطوح ملی و بین المللی است.

    وی ادامه داد: در سازمان زمین شناسی 950 نفر نیروی انسانی وجود دارد که بیش از 80 درصد آنها تحصیلات دانشگاهی دارند و حدود 120نفر دارای مدرک دکتری هستند.

    وی اضافه کرد: سازمان زمین شناسی یک سازمان علمی و تخصصی به شمار می رود و به همین دلیل یونسکو بخشی از اطلاعات پایه ای خود را در اختیار این سازمان قرار داده است.

    رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود: تمام نقشه های که در خاورمیانه تهیه می شود توسط کارشناسان سازمان زمین شناسی تولید شده است و این سازمان در مدت 60 سال گذشته در بخش تولید اطلاعات پایه ای و زیر بنایی فعالیت های خوبی داشته است.

    شهیدی با اشاره به بخشی از تولیدات و دستاوردهای سازمان زمین شناسی گفت: تهیه حدود 52 برگه نقشه (نقشه های یک میلیونیوم) و 104برگه نقشه 1.250 که معادل یک میلیون و 560 هزار کیلومتر مساحت بوده است از جمله دستاوردهای این سازمان محسوب می شود.

    وی خاطرنشان کرد : نقشه های یکصد هزار که تعداد 452 ورقه بوده و معادل یک میلیون و 130 هزار کیلومتر مربع است نیز از جمله دیگر دستاوردهای سازمان است.

    رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور تصریح کرد: از سوی دیگر در بخش پردازش ماهواره ای توانسته ایم کل کشور را پوشش دهیم و در بخش اکتشافات ژئو فیزیک هوایی نیز مساحت 150 هزار کیلومتر مربع از کشور را تاکنون پوشش داده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر