ارتقای ۱۶ پله‌ای آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

عصر معدن- مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: آزمایشگاه این سازمان در دهمین دوره ارزیابی عملکرد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در بین ۶۵۳ مرکز آزمایشگاهی بررسی شده، رتبه سیزدهم را به دست آورد که نسبت به سال قبل ۱۶ پله پیشرفت داشته است.;

ارتقای ۱۶ پله‌ای آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، «سهیلا نیلویل» افزود: بیش از یک‌هزار و 750 مرکز آزمایشگاهی بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فعالیت می‌کنند که در دهمین دوره ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مراکز عضو با بررسی دستاوردهای 970 آزمایشگاه، 653 مرکز آزمایشگاهی در فرآیند ارزیابی قرار گرفتند و رتبه‌بندی شدند و آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این بین رتبه سیزدهم را کسب کرد.

    وی ابراز امیدواری کرد که آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در سال آینده با استقرار گواهینامه ISO17025 در آزمایشگاه‌های تهران و کرج و تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی بتواند جزو پنج آزمایشگاه برتر کشور معرفی شود.

    مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در سال 1396 رتبه 104، در سال 1397 رتبه 172، در سال 1398 رتبه 19 ، در سال 1399 رتبه 15 را داشت که در سالهای 1400 و 1401 به دلیل بازسازی آزمایشگاه به ترتیب به رتبه‌های 24 و 29 رسید و در سال 1402 سیزدهم آزمایشگاه معتبر کشور شناخته شد.

    وی عنوان کرد: مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی بر اساس معیارهایی همچون «مشتری مداری»، «فعالیت شبکه‌ای» و «کارکرد» مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که بر اساس عملکردشان تا حد نصاب یکهزار امتیاز نهایی دریافت می‌کنند. برای معیار مشتری مداری سقف 250، فعالیت شبکه‌ای 300 و کارکرد 450 امتیاز دریافت می‌کنند.

    به گفته نیلویل، بر اساس نتایج دهمین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های عضو، بنیاد علوم کاربردی رازی با 736 امتیاز در جایگاه نخست این ارزیابی قرار دارد و به ترتیب شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد با 724 امتیاز و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با 723 امتیاز، در رتبه‌های دوم و سوم این ارزیابی قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر