در ۲ ماه نخست امسال صورت گرفت؛

رشد قابل توجه صادرات فولاد ایران

عصر معدن- طبق آمار، در دو ماهه نخست امسال بیشترین حجم صادرات فولادی‌ها را شمش فولاد و بیشترین رشد صادرات را آهن اسفنجی به خود اختصاص داده است.;

رشد قابل توجه صادرات فولاد ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا قرار گرفت، در فروردین و اردیبهشت ماه امسال یک میلیون و 414 هزار تن شمش فولاد صادر شده که بیشترین حجم صادراتی فولادی‌هاست، اما در این مقایسه آماری نسبت به میزان صادرات اقلام فولادی در دو ماهه ابتدایی 1401، کمترین درصد رشد را به میزان 33 درصد داشته است. طی فروردین  و اردیبهشت ماه سال گذشته یک میلیون و 66 هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) صادر شده بود.

    پس از آن، 501 هزار تن محصولات فولادی طی مدت مذکور سال جاری صادر شده که نسبت به 357 هزار تن صادراتی در دو ماهه نخست سال گذشته، 40.3 درصد بیشتر است.

    ظرف دو ماهه امسال 407 هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به 301 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته 35.2 درصد افزایش یافته است.

    صادرات مقاطع تخت فولادی نیز از  56 هزار تن در مجموع دو ماه ابتدایی ١4۰١ به 94 هزار تن در ماه مشابه سال جاری رسیده که نشان از افزایش قریب به 68 درصدی صادرات این مقاطع فولادی دارد. 

    رشد صادرات اما در خصوص آهن اسفنجی رکورد زده و افزایش 204 درصدی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که در دو ماهه نخست سال گذشته  تقریبا آهن اسفنجی صادر نشد، میزان صادرات آن در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه ١4۰٢ به 204 هزار تن رسیده و بدین ترتیب رشدی به همین میزان را ثبت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر