تا پایان دی‌ماه؛

صادرات محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی از ۹.۹ میلیارد دلار گذشت

عصر معدن- صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه به ۹‌میلیارد و ۹۶۳ میلیون دلار رسید.;

صادرات محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی از ۹.۹ میلیارد دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، این آمار مشتمل بر 39 میلیون و 148 هزار تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی بوده است که رشد سه درصدی از این نظر نشان می‌دهد.

    بیشترین میزان صادرات در این مدت در زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با هشت میلیون و 685 هزار تن به ارزش چهار میلیارد و 643 میلیون دلار بوده است که 46.6 درصد از مجموع صادرات را تشکیل می‌دهد.

    پس از آن، مس و محصولات پایین‌دستی با یک میلیارد و 275 میلیون دلار، زنجیره آلومینیوم و محصولات با 894 میلیون دلار، «سایر معدن و صنایع معدنی» با 880 میلیون دلار و زنجیره روی با 520 میلیون دلار، در رتبه‌های دوم تا پنجم صادرات قرار دارند.

    بیشترین رشد صادرات در این مدت مربوط به زغال‌سنگ و کک با یک‌هزار و 232 درصد به ارزش 329 میلیون دلار بوده است.

    در 10 ماهه امسال 477 میلیون دلار گندله سنگ آهن، 290 میلیون دلار محصولات زنجیره سیمان، 161 میلیون دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط و 150 میلیون دلار آهن اسفنجی از کشور به مقاصد مختلف صادر شد.

    حوزه معدن و صنایع معدنی کشور در دی‌ماه 1401 موفق به صادرات 864 میلیون دلار کالاهای تولیدی خود شده که کاهش صادرات 30 درصدی نسبت به آذرماه و افت 24درصدی سالیانه دارد.

    واردات 3.6 میلیون تن محصولات معدن و صنایع معدنی به کشور

    برپایه این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور سه میلیون و 624 هزار تن انواع محصولات به ارزش سه میلیارد و 978 میلیون دلار وارد کرده‌اند.

    بیشترین میزان واردات در زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با یک میلیارد و 249 میلیون دلار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر