پایانه صادراتی گوهرسنگ‌ها راه‌اندازی می‌شود

عصر معدن- کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار، جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و استانداری خراسان رضوی در حال تاسیس پایانه صادراتی سنگ‌های قیمتی در مرکز دوقارون است.;

پایانه صادراتی گوهرسنگ‌ها راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، کشور ایران سابقه تاریخی قابل توجهی در زمینه ساخت طلا و جواهر دارد. ایران، برای چند قرن از جمله صادرکنندگان مصنوعات ساخته شده از سنگ‌های قیمتی بوده است. به منظور احیای این پیشینه تاریخی و کمک به صادرت گوهرسنگ‌ها، کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار، جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال تاسیس یک پایانه صادراتی در مرزهای شرقی کشور است.

    با توجه به گردش مالی قابل ملاحظه حوزه جواهرسازی و معادن سنگ‌های قیمتی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از تاسیس کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار، جواهرات و سنگ‌های قیمتی حمایت کرد.

    این کانون در حال حاضر در مشهد مستقر است و با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای در حال برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد برای علاقه‌مندان و فعالان فناور این حوزه است.

    این دوره‌ها حداقل دو ماهه هستند و در رشته‌هایی مانند طراحی جواهر، طراحی گوهرسنگ و گوهرشناسی برگزار می‌شوند.

    کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار، جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران همچنین در راستای اجرای سیاست‌های توسعه‌ای و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در جدیدترین اقدام خود مقدمات تاسیس یک بازار بزرگ جواهرات و گوهرسنگ‌ها را فراهم کرده است. این بازار با همکاری استانداری خراسان رضوی در شرق کشور تاسیس می‌شود.

    صادرات نیز یکی از حلقه‌های مهم در زنجیره ارزش صنعت جواهرسازی و استخراج سنگ‌های قیمتی است. فعالان نوآور و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به زمینه‌ای برای صادرات محصولات خود در این رشته نیاز دارند.

    بر این اساس، کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار، جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران با همکاری ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ) و استانداری خراسان رضوی در حال تاسیس پایانه صادراتی سنگ‌های قیمتی در مرکز دوقارون است.

    در این پایانه صادراتی خدمات گمرکی و اداری تخصصی به صادرکنندگان این رشته، اختصاص می‌یابد و صادرات آنها با شرایط تسهیل شده‌تری انجام می‌شود.

    بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه جواهرات و سنگ‌های قیمتی می‌توانند از بسته خدمات حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در زمینه گمرک و صادرات استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر