مدیر امور عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

با خبرهای خوش وارد سال ۹۸ شدیم/ثبت فروش ۲۳ هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی در کارنامه ۹۷ فولادمبارکه

عصر معدن- مدیر امور عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان که مسئولیت امور سهام، بیمه و مالیاتی فولاد مبارکه را بر عهده دارد اظهار کرد: فولادمبارکه اصفهان یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی ایران است، سال ۹۷ را با افزایش ۷هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به ۱۳ هزار میلیارد تومان ( از محل سود انباشته) به پایان رساند و وارد سال جدید شد.;

با خبرهای خوش وارد سال ۹۸ شدیم/ثبت فروش ۲۳ هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی در کارنامه ۹۷ فولادمبارکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

    سید علی پزشک در گفت و گو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان هموارده برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاههای تخصصی همچون بورس، بیمه و بانک را داشته تا برای سهامداران پرزنت خوبی از گزارش ها و دستاوردهای گذشته و برنامه‌های سال آینده شرکت داشته باشد و افقی برای سهامداران بالفعل خود برای نگهداشتن یا افزایش سهامشان ترسیم کند و سهامداران بالقوه را نیز برای برای سرمایه‌گذاری در فولاد مبارکه ترغیب کند.

    وی افزود: در واقع سهامداران از تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی که در بورس وجود دارد استفاده می کنند و که ما با ارائه اطلاعاتی از گذشته و آینده فولادمبارکه به تحلیل های بنیادی این افراد کمک میکنیم؛ بعد از آن سهامداران می‌توانند از این تحلیل‌ها برای نگهداشتن، کاهش و افزایش سهامشان استفاده کنند.

    وی درباره اینکه سال 98 را چگونه می توان تحلیل کرد نیز اینگونه پاسخ داد: فعالان بازار سرمایه و بورس متاثر از  اوضاع و احوال داخلی شرکت‌هاست و آینده تجاری و کسب و کار یک شرکت را در بازار سرمایه برآورد کرده و قیمت سهام را تعیین می‌کنند، حال با وجود همه مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود دارد، سال 98 را سال خوبی ارزیابی می‌کنیم. زیرا به دلیل افزایش و تغییرات نرخ ارز وارد کننده ها تمایلی برای واردات محصولات فولادی نداشتند و میزان واردات کمتر شده است، بنابراین تقاضای داخلی باید به نحوی پاسخ داده شود.

    مدیر امورعمومی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: فولاد مبارکه به دلیل رسالت خود مبنی بر اینکه ابتدا نیاز داخل کشور را تامین کند و سپس به صادرات بپردازد، در نتیجه تامین نیاز داخل به طبع تا حدودی میزان صادرات کم خواهد شد و شرکت نیز با منابع ارزی صادراتی ارز مورد نیاز خود را تامین خواهد کرد. در واقع تامین نیاز داخل کشور یک نقطه قوت برای فولاد مبارکه اصفهان به شمار می‌آید.

    پزشک ادامه داد: خبرهای خوش برای سهامداران فولاد مبارکه همواره دائمی بوده و هر ماه اخبار خوشی از مبارکه را می شنوند. برای مثال در فروردین گذشته 4 رکورد در تولید زده شد و در ماه‌های آینده نیز طرح های توسعه ای مجموعه به بهره برداری می رسند که مهم ترین آنها بهره برداری از کنسانتره فولادسنگان با ظرفیت 5 میلیون تن در سال است که تاثیر بسزایی در پایداری سودآوری شرکت خواهد داشت.

    وی گفت: از نیمه دوم سال 97 عرضه محصولات در بورس افزایش پیدا کرده و متقاضی آن نیز وجود دارد و هم تولیدکنندگان داخلی از محصولات فولاد مبارکه به دلیل کیفیت بالا استقبال می‌کنند و ما نیز سعی می کنیم که نیاز آنها را به نحو مناسبی تامین کنیم.
    وی افزود: شرکت در افزایش قیمت سهام در بورس بطور مستقیم دخالتی ندارد اما با توجه به پارامترهای یادشده از لحاظ تولید، فروش و کاهش هزینه ها ، قطعا رشد سهام  پیش بینی می شود.

    پرشک گفت: فولاد مبارکه اصفهان در سال 97 موفق شد با 23 هزار و 500میلیارد تومان فروش کارنامه فروش خود را محقق کند و از برنامه پیش بینی شده نیز جلوتر برود. در سال گذشته 7 میلیون و 587 هزارتن محصول تولید شد.

    به گفته وی، پروژه های توسعه ای این شرکت محقق شده و فولاد مبارکه با خبرهای خوب وارد سال 98 خواهد شد. 
    وی در خصوص تحریم‌ها و آثار آن بر این صنعت نیز گفت: تحریم ها موضوع جدیدی نیست و سالهاست که با آن روبرو هستیم، از این رو با توجه به تخصصی که در شرکت فولادمبارکه نهادینه شده به محدودیت‌ها غلبه کردیم و هر سال دستاورد بهتری داشته ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر