در راستای ساماندهی صادرات لوله و پروفیل ابلاغ شد؛

امکان صادرات واحدهای مجاز، بدون نیاز به تاییدیه دفتر صنایع معدنی تا اطلاع ثانوی

عصر معدن- مدیرکل دفتر صادرات وزارت صمت، فهرست تکمیلی واحدهایی که مجاز به صادرات محصولات لوله و پروفیل که بدون نیاز به مجوز و تاییدیه صنایع معدنی تا اطلاع ثانوی هستند، به کلیه گمرکات اجرایی اعلام و به جهت اقدام ابلاغ کرد.;

امکان صادرات واحدهای مجاز، بدون نیاز به تاییدیه دفتر صنایع معدنی تا اطلاع ثانوی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، پیرو نامه شماره 60/69810  تاریخ 19 خرداد 1399  در رابطه با ساماندهی صادرات لوله و پروفیل، در تاریخ 12 آبان ماه سال جاری، سیف‌الله امیری- مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، فهرست تکمیلی واحدهای مجاز به صادرات محصولات لوله و پروفیل را با مشخصات اعلام شده و به همراه شناسه ملی جهت ابلاغ به گمرک جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است.

    ضمن اینکه در این نامه تاکید شده است که واحدهای لیست پیوست شده به نامه، تا اطاع ثانوی نیاز به تاییدیه دفتر صنایع معدنی در سامانه فرامرزی گمرک جمهوری اسلامی ایران ندارند.

    پس از نامه مذکور، سعید عباسپور- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات- 18 آبان ماه جاری، در نامه‌ای خطاب به گمرک جمهوری اسلامی ایران، فهرست اسامی واحدهای مجاز به صادرات را اعلام کرده و خواستار اقدامات لازم در این جهت شد. 

    در نهایت روز دوشنبه هفته گذشته (19 آبان ماه 1399 )، علی شادمانی- مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران- مجوز صادرات واحدهای مجاز به صادرات محصولات لوله و پروفیل بدون نیاز دریافت تاییدیه از سوی دفتر صنایع معدنی وزارت صمت را به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد. 

    در متن این نامه آمده است که:

    " پیرو بخشنامه شماره 44/99/393972 مورخ 99/04/14 موضوع ساماندهی صادرات لوله و پروفیل، به پیوست تصویر نامه شماره 60/69810 مورخه 99/03/18  دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و جارت، منضم به نامه  شماره 60/199132 مورخ 99/08/18 مدیرکل صنایع معدنی صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، عینا جهت اطلاع و اقدام لازم وفق مفادنامه مزبور (صرفا لیست ضمیمه و کدهای طبقه‌بندی شده اعلامی) با رعایت کلیه قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه ارسال می‌گردد. "

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر