از میز طلای کشور چه می دانید؟

عصر معدن- نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی استان اصفهان درباره میز طلای کشور گفت: میز طلا کشور برای رفع موانع تولید و صادرات در این صنعت ایجاد شده است و در نشست‌ها و جلسات آن، تمامی اتحادیه های سراسر کشور دعوت می‌‌شوند.;

از میز طلای کشور چه می دانید؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عصرمعدن» هدف از تشکیل این میز را رفع مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان طلا و جواهر در کشور دانست و در ادامه افزود: برگزاری جلسات این نشست موثر بوده و ما در جلسه‌ای که سال گذشته برگزار کرده‌ایم پیش نویس این موضوع که ارزش افزوده باید 3درصد از اجرت ساخت محصول باشد را مصوب کردیم که خوشبختانه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.
    وی درباره برنامه های امسال میز طلا نیز گفت: برای سال 97 سعی بر این است که زمینه برای تسهیل شدن واردات شمش طلا برای تولیدکنندگان کشور فراهم شود؛ همچنین بتوانیم موانع صادراتی و مالیاتی که برای صادرات شمش طلا و محصولات وجود دارد را برطرف کنیم تا تولیدکنندگان محصولات ایرانی بتوانند شمش تولیدی محصول ایرانی خود را بدون کمترین مشکلی تولید کرده و نسبت به صادرات آن اقدام کنند.
    خسروی ادامه داد: از طرفی تلاش می‌شود تا تولیدات کشور نیز به روز شود و با وارد کردن ماشین‌آلات و تجهیزات نوین به کشور و تولید ماده اولیه با کیفیت، وابستگی به دیگر کشورها برای تامین مواد اولیه نداشته باشیم و از ورود کالای قاچاق نیز جلوگیری کنیم.
    نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی استان اصفهان ادامه داد: در واقع این اقدامات و فعالیت‌هایی که از سوی میز طلا انجام می‌شود در جهت رفع مشکلات و چالش های موجود در حوزه طلا است تا مشکل تولید و اشتغال در کشور رفع شود.
    به گفته وی، اکنون مجتمع های فعال در حوزه طلا تولیدات خود را از طریق بورس و بانک مرکزی به فروش می رسانند؛ اما نکته اینجاست که ما درحال حاضر با کسری مواد اولیه در کشور مواجه هستیم و باید مواد اولیه برای تولید محصولات با کیفیت در اختیار تولیدکنندگان ما قرارگیرد.
    گفتنی است آغاز فعالیت میز طلای کشوری از سال آغاز شد و امید می رود با بررسی چالش‌ها و مشکلات فعالان این حوزه بتوانیم بیش از گذشته شاهد تولید مصنوعات با کیفیت در کشور باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر