صادرات بیش از ۱.۴ میلیون تنی میلگرد در ۱۰ ماهه ثبت شد

عصر معدن- صادرات میلگرد در دوره ۱۰ ماهه امسال به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار تن رسید و در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۲۲ درصدی را ثبت کرد.;

صادرات بیش از ۱.۴ میلیون تنی میلگرد در ۱۰ ماهه ثبت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا و برپایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی است، 10 ماهه پارسال مجموع صادرات میلگرد به رقم یک میلیون و 919 هزار تن رسیده بود.

    کاهش 17 درصدی واردات میلگرد

    میزان واردات میلگرد در دوره این گزارش نیز به رقم 24 هزار تن رسید و نسبت به 29 هزار تن واردات 10 ماهه 98 کاهش 17 درصدی دارد.

    براساس آمار صادرات مقاطع طویل فولادی بیشترین سهم مربوط به میلگرد است و در مقابل، در کاهش واردات هم بیشترین سهم به این فلز اختصاص دارد.

    صادرات 151 هزار تنی تیرآهن

    آمار 10 ماهه امسال گویای صادرات 151 هزار تنی تیرآهن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 157 هزار تن بود، افت چهار درصدی نشان می‌دهد.

    برپایه آمار صادرات مقاطع طویل فولادی، کمترین سهم صادرات به تیرآهن اختصاص دارد.

    واردات تیرآهن به میزان 9 هزار تن

    برابر آمار مورد بررسی، در دوره 10 ماهه 99 میزان واردات تیرآهن به 9 هزار تن رسید و با توجه باینکه در دوره مشابه پارسال هم واردات این فلز 9 هزارتن ثبت شده بود، بدون تغییر مانده است.

    کشورهای همسایه بیشترین متقاضیان میلگرد و تیرآهن ایران محسوب می‌شوند و ارقام وارداتی بیشتر به مقاطع خاص اختصاص دارد.

    صدور 159 هزار تن نبشی و ناودانی

    آمار انجمن مزبور در دوره 10 ماهه امسال گویای صادرات 159 هزار تنی نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 195 هزار تن بود، 18 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    رشد 273 درصدی واردات نبشی و ناودانی

    برابر بررسی دوره این گزارش، واردات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی به 41 هزار تن رسید و در مقایسه با 10 ماهه 98 که 11 هزار تن واردات انجام شده بود، افزایش 273 درصدی ثبت شد.

    صادرات 1.7 میلیون تنی مقاطع طویل

    آمار مورد بررسی در 10 ماهه امسال نشان می‌دهد که در مجموع یک میلیون و 798 هزار تن مقاطع طویل فولادی از کشورمان به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به 2 میلیون و 271 هزار تن صادرات در مدت مشابه پارسال، کاهش 21 درصدی دارد.

    افزایش 51 درصدی واردات مقاطع طویل

    کل مقاطع طویل فولادی وارداتی در 10 ماهه 99 به رقم 74 هزار تن رسید که در مقایسه با میزان واردات در مدت مشابه سال گذشته که 49 هزار تن بود، افزایش 51 درصدی را نشان می‌دهد.

    به گزارش ایرنا، تولید فولاد خام (میانی) در دوره 10 ماهه امسال به رقم 25 میلیون و 362 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافت. میزان تولید شمش فولادی در 10 ماهه پارسال 22 میلیون و 873 هزار تن ثبت شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر