رکوردشکنی فولاد مبارکه در تحویل محصول به تولیدکنندگان لوله و پروفیل کشور

عصر معدن- تحویل محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان لوله و پروفیل از سال۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۳۹۷ با ۱۲۰ درصد رشد از ۷۷۶ هزار تن به یک میلیون و ۷۰۹ هزار تن رسید.;

رکوردشکنی فولاد مبارکه در تحویل محصول به تولیدکنندگان لوله و پروفیل کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: روند روبه‌رشد تحویل محصول به تولیدکنندگان لوله و پروفیل در سال رونق تولید و با هدف حمایت حداکثری از صنایع داخلی در نه‌ماهۀ سال 1398 نیز با 27 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 7/1 میلیون تن افزایش یافت.
    محمد تاجمیر ریاحی با بیان این‌که حمایت از صنایع پایین‌دستی و تأمین مواد اولیۀ صنایع فولادی کشور با هدف توسعه و رونق تولید در کشور همواره از اهداف فولاد مبارکه بوده است، تصریح کرد: در همین خصوص این شرکت در سال‌های اخیر با افزایش ظرفیت و بهره‌مندی از توان حداکثری تولید به‌خوبی توانست هدف افزایش عرضۀ محصولات فولادی تخت به بازار و تأمین حداکثری تقاضای مشتریان را محقق کند.
    وی افزود: شرکت فولاد مبارکه با افزایش عرضۀ محصولات خود به بازار داخل توانست مانع از واردات محصولات فولادی تخت و خروج بیش از 400 میلیون دلار ارز در سال از کشور شود.
    به گفتۀ مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولاد مبارکه این شرکت توانسته است در سال‌های اخیر علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، روند رو‌به‌رشدی در تولید و تحویل محصولات فولادی داشته باشد و با تأمین حداکثری نیاز مشتریان خود، علاوه بر کاهش وابستگی به واردات کالا، نقش قابل‌توجهی در تداوم تولید شرکت‌های تولیدکنندۀ داخلی و همچنین افزایش صادرات محصولات نهایی داشته باشد.
    ریاحی ادامه داد: در سال گذشته، با صادرات نزدیک به 300 هزار تن لوله و پروفیل، رکورد جدیدی در صادرات محصولات لوله و پروفیل ثبت شد. این میزان نسبت به سال 1394 رشد 100 درصدی داشته است. میزان صادرات این محصولات در هفت‌ماهۀ سال جاری نیز 209 هزار تن افزایش یافته و با تداوم این روند پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به رکورد 400 هزار تن برسد.
    وی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی بهتر در روند صادرات کشور و با تأمین منظم و طبق برنامۀ شرکت‌های تولیدی، گام‌های ارزنده‌تری برای ارزآوری و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی برداشته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر