مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد:

خلق ثروت از مواد اولیۀ معدنی جایگزین اقتصاد متکی به نفت

عصر معدن- مهندس عظیمیان در آیین کلنگ‌زنی پروژۀ احداث سنگ‌شکن اولیۀ شمارۀ B و خط خردایش شمارۀ دو ۴.۲ میلیون‌تنی شرکت فولادسنگ مبارکه، با تأکید بر به‌روزرسانی دانش و فناوری در صنعت، تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه اتفاقات خوبی در گروه فولاد مبارکه روی داده است.;

خلق ثروت از مواد اولیۀ معدنی جایگزین اقتصاد متکی به نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه، وی با اشاره به سودآوری اقتصادی با استفاده از فروش و صادرات خدمات متنوع گروه به خارج از فولاد مبارکه و دیگر کشورها گفت: با وجود توانمندی شرکت‌هایی نظیر ایریسا در گروه فولاد مبارکه، می‌توانیم به خارج از کشور خدمات نرم‌افزاری ارائه کنیم. باید جهانی اندیشید تا بتوان با اجرای پروژه‌هایی در آن سوی مرزها، فارغ از اقتصاد نفتی برای کشور درآمدزایی ارزی ایجاد کنیم.

    مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در ادامه با تأکید بر این‌که ظرفیت و توانمندی‌های لازم برای نهادینه شدن این راهبرد در این گروه وجود دارد گفت: معاونت تکنولوژی فولاد مبارکه، شرکت‌های فنی و مهندسی، ایریسا و شرکت پشتیبانی و توسعۀ فناوری به‌خوبی می‌توانند مباحث مربوط به بومی‌سازی و صاحب تکنولوژی شدن را مدیریت و اجرا کنند.
    وی در ادامه، بر انسجام و هماهنگی کل گروه فولاد مبارکه تأکید کرد و با بیان این‌که هیچ‌یک از شرکت‌ها نباید تفکر جزیره‌ای داشته باشد، گفت: علاوه بر شرکت‌های یادشده، معاونت امور معادن فولاد مبارکه نیز باید با همکاری شرکت‌های فلزتدارک و فولادسنگ، فعالیت‌های تجاری و خریدوفروش در حوزه فعالیت خود را در راستای اهداف فولاد مبارکه پیش ببرد.
    عظیمیان بر ضرورت دوراندیشی، انجام فعالیت‌های تحقیقاتی با استفاده از دانش و تخصص داخلی مجموعه و بهره‌گیری از تجربیات علمی دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: مادام که افکار گروه بزرگ باشد، اتفاقات بزرگی هم رخ می‌دهد؛ همچنان‌که امروز در شرکت فولادسنگ شاهد آنیم که سنگ‌شکن دوم وارد مرحلۀ احداث شده و در آینده نیز شاهد راه‌اندازی فاز سوم کوره خواهیم بود. نتیجۀ این اقدامات تأمین کل آهک موردنیاز فولاد مبارکه در این بخش و سایر نیازهای معدنی، تجهیزاتی و تکنولوژیکی در بخش‌های دیگر بدون نیاز به واردات خواهد بود و چه‌بسا به صادرات در همۀ حوزه‌ها بینجامد.
    وی خاطرنشان کرد: با تمرکز و مدیریت بر اهداف ترسیم‌شده در سه سال آینده بخش قابل‌توجهی از پروژه‌های شرکت فولادسنگ با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به سرانجام خواهد رسید و درآمد اصلی شرکت فولادسنگ از محل صادرات خواهد بود.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که شرکت فولاد مبارکه شرکتی بین‌المللی است و انتظار می‌رود جهانی رفتار کند، تصریح کرد: همۀ ما بسیج شده‌ایم که شرکت فولاد مبارکه را از تولیدکنندۀ صرف ورق‌های فولادی به یک شرکت فناور و صاحب تکنولوژی تبدیل کنیم. خوشبختانه روند فعالیت‌ها تاکنون امیدوارکننده بوده و جهش خوبی را نشان می‌دهد.
    مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه از تمرکز فولاد مبارکه بر منطقۀ هرمزگان و اجرای توسعه‌های گروه فولاد مبارکه در این منطقه در سال جدید خبر داد و گفت: در مسیر صاحب تکنولوژی شدن، باید با مدیریت متمرکز و دقیق، از تمام ظرفیت‌های فکری نخبگان و شرکت‌هایی که می‌توانند در این زمینه یاری‌رسان فولاد مبارکه باشند استفاده کرد. به خاطر داشته باشیم اجرای هریک از این پروژه‌ها به‌تنهایی می‌تواند اشتغال‌زایی قابل‌توجهی به همراه داشته باشد.
    وی در بخش پایانی سخنان خود بر انجام کار ایمن در فضایی کاملا آرام و مفرح تأکید کرد و گفت: مسلما لازمۀ دست‌یابی به همۀ اهداف یادشده، وجود نیروی انسانی سالم و شاداب است. امیدوارم در سال جهش تولید و به‌ویژه از نیمۀ دوم سال، شاهد اتفاقات خوبی در گروه فولاد مبارکه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر